بررسی وام مسکن با حضور رییس‌جمهور

دستور پرداخت تسهیلات بیشتر صادر شد

گروه مسکن- شورای عالی مسکن بعدازظهر شنبه با حضور رییس‌جمهور، وزیر راه‌وشهرسازی و مدیران بانکی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که وزیر اقتصاد و رییس‌‌کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، کارنامه پرداخت تسهیلات به ساخت‌وسازهای مسکونی شامل مسکن‌مهر و بافت‌فرسوده مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» در نشست دو روز پیش شورای عالی مسکن دستور شارژ مرتب خط‌اعتباری مسکن‌مهر توسط بانک‌مرکزی صادر شد.

سیستم بانکی کشور از منابع خود تاکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ۲۰ و ۲۵ میلیون تومانی به مسکن‌مهر تزریق کرده است و تعهد بانک در قالب قراردادهایی که با انبوه‌سازان امضا کرده به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

براساس دستور جدید، مقرر شده نظام‌بانکی کشور برای تکمیل طرح مسکن‌مهر تا حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در قالب وام به این طرح اختصاص دهد.

سایت اطلا‌ع‌رسانی دولت روز گذشته با تشریح بخش‌هایی از آنچه در جلسه اخیر شورای عالی مسکن اتفاق افتاده، نوشت: « در این جلسه، ضمن ارزیابی نحوه اجرای پروژه‌های مسکن مهر، نوسازی بافت‌های فرسوده، نوسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی، نحوه عملکرد بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات مسکن نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این جلسه مقرر شد وزارت راه‌و‌شهرسازی و بنیاد‌مسکن انقلاب اسلامی در آینده نزدیک طرحی جدید برای ساخت مسکن ارزان قیمت در شهرهای بزرگ را عملیاتی کنند.»