به گزارش شهرنوشت، محمدعلی نجفی در جریان بازدید روز گذشته خود از نمایشگاه شهرآفتاب، با اشاره به موضوع واگذاری این مجتمع به بانک شهر که در دوره گذشته مدیریت شهری مطرح شد، عنوان کرد: اینکه بانک شهر حجم قابل توجهی از منابع خود را در نمایشگاه شهر آفتاب به سرمایه ثابت تبدیل کند، به صلاح نیست. علاوه بر این بانک مرکزی هم چنین مجوزی به بانک شهر نخواهد داد. حتی در دوره قبل نیز بانک مرکزی با واگذاری شهر آفتاب به بانک شهر مخالفت کرد، چرا که نسبت دارایی‌های ثابت بانک به میزان نقدینگی بالا می‌رود.

شهردار تهران به بررسی گزینه‌های موجود برای آینده شهر آفتاب پرداخت و گفت: یکی از پیشنهادها آن است که طی شراکت با وزارت صنعت، معدن و تجارت بتوانیم سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای تکمیل شهر آفتاب و اقدامات توسعه‌ای بعدی داشته باشیم. نجفی به معضلات و مشکلات برگزاری نمایشگاه در محل فعلی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران واقع در خیابان سئول اشاره و تاکید کرد: دورنمای تهران این است که امکان ادامه فعالیت نمایشگاه بین‌المللی در سطح گسترده وجود ندارد و باید قبول کنیم که در آینده، شهر آفتاب محور برگزاری نمایشگاه‌ها خواهد شد. ما نیز در جریان بحث‌هایی که با دولت داریم می‌توانیم این موضوع را تسریع کنیم و به جمع‌بندی قطعی برسانیم.

وی با بیان اینکه تکمیل سالن‌های شهر آفتاب با اتکا به بودجه شهرداری غیر ممکن خواهد بود، گفت: برای تکمیل بعضی از زیرساخت‌ها و مسائل مالی شهر آفتاب، بخشی را در بودجه سال ۹۷ پیشنهاد خواهیم کرد؛ اما برای احداث سالن‌های باقیمانده بودجه‌ای از طرف شهرداری در نظر نگرفته‌ایم؛ چراکه در آن قسمت باید با مشارکت بخش خصوصی در داخل و خارج بتوانیم سرمایه‌گذار مناسبی را پیدا کرده و سالن‌های شهر آفتاب را تکمیل کنیم. شهردار تهران در ادامه بر ضرورت استفاده از مشاور خارجی و طراحی نقشه استراتژیک برای نمایشگاه شهر آفتاب تاکید و اظهار کرد: در گفت‌وگو با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد بررسی‌های کارشناسی در این باره صورت گیرد و سپس طی یک ماه آینده جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم تا با کمک شورای شهر به راه حل قطعی درباره شهر آفتاب برسیم.