شما در کسب‌وکار ذهنیت‌سازی به‌سر می‌برید. هنگامی که از خود یک ایده کسب‌وکار برنده را بروز دادید و آن را کامل کردید، باید بدانید که چگونه قوه خلاقه را در دیگران نیز بیدار سازید. شما در سایه مهارت‌های شخصی خود و یک تیم پرانگیزه، قادر خواهید بود که دائما فرصت‌ها و راه‌حل‌های ممکن در دل موقعیت‌های غیرمنتظره موجود در دنیای کسب‌وکار پویای امروز را تصور کرده و راهکارهای برندسازی پیشرانی را به مرحله اجرا درآورید. کارآفرینان موفق در اظهار آنچه که خواهان دستیابی به آن هستند و علت این خواسته خود و به فروش رساندن آن خواسته فوق‌العاده‌اند. آنها برای آینده خود برنامه دارند (برخی مواقع برنامه آنها گیج‌کننده است) و قادر هستند کاری کنند که دیگران از صمیم قلب به آن برنامه‌ها ایمان بیاورند.

رهبران کارآفرین با القای روحیه جسارت در کارکنان خود برای امتحان و پذیرش شکست، آنها را در انجام آنچه که خود به تنهایی قادر به انجامش نبوده‌اند (یا نخواهند بود) توانمند می‌سازند. آنها هرگز کاری نمی‌کنند که شما احساس حقارت کنید. در واقع آنها کاملا برعکس عمل می‌کنند؛ آنها شما را بزرگ می‌کنند و به شما کمک خواهند کرد تا شاهد بهترین خصیصه‌ها در وجود خود باشید. وقتی آنها شما را باور می‌کنند، شما نیز آنها را باور خواهید کرد. شما در کسب‌وکار رشد به‌سر می‌برید. کارآفرینان نیک می‌دانند که برای رشد دو راه اصلی وجود دارد، یا افزایش درآمدها یا کاهش هزینه‌ها. بنابراین، آنها هدف خود را توانا شدن در هر دوی اینها قرار می‌دهند. کارآفرینان موفق همیشه در مسیر دستیابی به رشد با ولع تمام به دنبال فرصت‌های جدید، نوآوری‌های جدید، ارتباطات جدید، مشتریان جدید و نظام‌های جدید هستند. آنها فروشنده‌های قابلی هستند و قادرند سرمایه‌گذاران و مشتریان را جذب خود کنند. آنها دائما در حال بررسی و پرس‌وجو درباره تفکرات جدید در میان مشتریان خود به‌سر می‌برند، تا به این وسیله مسیر رشد کسب‌وکار خود را هموار کنند. شما در کسب‌وکار حل مشکل به سر می‌برید. کارآفرینان موفق از هر منبعی- فکری، دوستان، پول برای حل مشکلات و نیز ایجاد و حفظ روحیه خلاقیت در خود استفاده می‌کنند. اگر خوب نگاه کنید، متوجه می‌شوید که مشکلات به صلاح شما هستند، آنها فرصت‌اند. اغلب کارآفرینان زمانی خود را نشان می‌دهند که مشکلی برای حل شدن، فناوری جدیدی برای کشف شدن و بهره‌برداری شدن یا نیاز جدیدی در بازار وجود داشته باشد. این همان موقعیت‌هایی است که نوآوری‌ها را شکوفا و کارآفرینان انگیزه‌مند را مورد پاداش قرار می‌دهد. به راهی که آی‌فون توانست در سایه آن هزاران کارآفرین را به سمت تدارک برنامه‌هایی برای تلفن‌های همراه خود سوق دهد و اینکه چگونه اکنون بازیگران دیگر و وسایل دیگری سوار بر این ارابه از پیش مهیا شده، در حال توسعه یک صنعت پررونق هستند، فکر کنید. شما در کسب‌وکار استعدادیابی به‌سر می‌برید. کارآفرینان موفق، آهن‌رباهای پراستعدادی برای کارکنان و دوستان حرفه‌ای خود به‌شمار می‌روند. کارآفرینان موفق اشخاصی را جذب خود می‌کنند که قادرند بر مهارت‌هایشان بیفزایند؛ اشخاص مجهز به استعداد، منابع و دانشی که آنها خود فاقد آن هستند. چه مایل باشید و چه نباشید، شما در کسب‌وکار فناوری به‌سر می‌برید، حتی اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری با فناوری پایین و نقاط لمس بالا را داشته باشید.

امروزه فناوری، کسب‌وکار و برندسازی، تماما درهم تنیده شده‌اند و در همه کسب‌وکارها فناوری و نرم‌افزارهای هوشمند بخشی از راه‌حل‌ها به‌شمار می‌روند. وقتی مشغول یادگیری نرم‌افزارها و دانش برنامه‌نویسی می‌شوید، ‌این یادگیری می‌تواند بر بینش شما تاثیر بگذارد. شما می‌فهمید که مشکلات بزرگ از مشکلات کوچک‌تر درست می‌شوند که در وهله نخست باید به دفع آنها همت گمارد. فرصت‌های برآمده از دل دنیای فناوری و رسانه‌های اجتماعی، در حال عزیمت از کسب‌وکارهای مبتنی بر مدل فرماندهی و کنترل به سمت روش‌های متعامل و مشارکتی در زمینه ارتباط با دیگران هستند. نکته مهم‌تر اینکه اگر می‌خواهید امروز یک کارآفرین موفق باشید، باید کسب‌وکاری برندساز باشید. برندسازی تنها به نام، لوگو یا محصول فیزیکی مربوط نمی‌شود. برندسازی شامل تمامی تلاش‌ها به‌منظور ایجاد ارتباط با مشتریان و به فروش رساندن ارزش‌های واقعی و مشهودی است که کسب‌وکار و محصول شما پیشنهاددهنده آنها است. در مراحل اولیه حضور کسب‌وکار در بازار، برندینگ و بازاریابی وقت زیادی را از شما می‌گیرد، به‌ویژه اگر می‌خواهید برندی پیشران ایجاد کنید که راه بزرگ شدن را در پیش بگیرد. برند را فقط در قلمرو تعامل با مشتری تصور نکنید، بلکه به آن از منظر یک فرهنگ داخلی، طوری که آن فرهنگ در همه مناسبات داخلی و خارجی شرکت حضوری فعال داشته باشد نیز نگاه کنید. امروزه کارآفرین شناسه‌دار شناخته‌شدن، یک دارایی بزرگ به‌شمار می‌رود. برندینگ پیشران هویت سازمانی، تبلیغات، روابط‌عمومی، کمپین‌های دیجیتالی، ارتباطات درون‌سازمانی به روابطی متعامل در درون و بیرون سازمان منجر می‌شود که کمک کار شما در رشد کسب‌وکارتان خواهد بود. نقاط تماس برند، نقاط ارتباطی که مشتریان به وسیله آنها با برند شما در تماس قرار می‌گیرند، همه روزه در سایه رشد انفجاری کانال‌های دیجیتالی در حال افزایش هستند. این دلیلی است برای اینکه بدانیم چرا ارتباطات و برندینگ جزئی جدانشدنی از آنچه شما در حال ایجادش هستید و بر تمامی جوانب آن نظارت دارید، به‌شمار می‌رود.

برند کسب و کار+ برند شخصی= برند پیشران: کارآفرینان موفق کسب‌وکار خود را در دل یک برند بنا می‌کنند و با مراقبه و توسل بر استعدادهای درونی خود به خلق یک برند شخصی بی‌همتا همت می‌گمارند، تا کامل‌کننده برند کسب‌وکارشان باشد. اینها همان کسانی هستند که من اسمشان را کارآفرینان شناسه‌دار می‌گذارم.کارآفرین شناسه‌دار: هر صاحب کسب‌وکاری که درباره برندسازی راهبردی و خلاقانه می‌اندیشد. هم در قلمرو کسب‌وکار و هم در قلمرو شخصی. کارآفرینان شناسه‌دار از استعداد خوبی در زمینه آگاهی از خواسته‌های واقعی مردم برخوردار هستند، حتی اگر تحقیقات چیز دیگری به آنها بگوید. به عنوان مثال، هیچ مطالعه تحقیقاتی، محبوبیت اینترنت یا رسانه اجتماعی را جز چند نفر کارآفرین شناسه‌دار بزرگ، مانند جف بزوس از آمازون و مارک زاکربرگ از فیس‌بوک که توانستند با آینده‌پژوهی و بینش عمیق نسبت به آینده خود را به عنوان پیشتاز  روند پیش‌رو معرفی کنند مورد پیش‌بینی قرار ندادند. کارآفرینان شناسه‌دار صاحب چشم‌انداز هستند، چشم‌اندازی که صرفا فراتر از پولدار شدن و مدیرعامل شدن است.