علیرضا شجاع‌نوری «سعدی» می‌شود

علیرضا شجاع‌نوری بازیگر و تهیه‌کننده سینما با بازی در نمایش «باغ دلگشا» به‌کارگردانی پری صابری در نقش «سعدی» ظاهر می‌شود. به گزارش «ایسنا»، ‌نمایش «باغ دلگشا» نوشته و کار پری صابری درباره زندگی سعدی شیرازی است که در این نمایش علیرضا شجاع‌نوری با بازی در نقش «سعدی»، به‌عنوان نقش اصلی این نمایش روی صحنه می‌رود. پیش از این قرار بود، محمدحاتمی نقش «سعدی» را بازی کند‌، اما از آنجا که تارهای صوتی این بازیگر دچار مشکل شده است و نمی‌تواند به مدت طولانی روی صحنه باشد، قرارشد علیرضا شجاع نوری نقش «سعدی» را بازی کند.

علیرضا شجاع‌نوری از جمله بازیگران گزیده سینما است که بازی او در نقش «عبدالله» فیلم «روز واقعه» کار شهرام اسدی در ذهن دوستداران سینما باقی مانده است. او در سال‌های اخیر در فیلم‌های «تردید» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی و «کودکی محمد» و «یک دقیقه و یازده ثانیه» بازی کرده است و سال گذشته نیز در فیلم «فردا» به ایفای نقش پرداخت.

گفته می‌شود، این اولین بازی علیرضا شجاع‌نوری روی صحنه تئاتر است. نمایش «باغ دلگشا» با الهام از زندگی سعدی شیرازی و با استفاده از اشعار شاعر بلندآوازه کشورمان همزمان با عید فطر (اوایل مردادماه) در تالار وحدت به صحنه می‌رود.