علی نصیریان: نسل ما منقرض شد!
مراسم «شبی با علی حاتمی» شامگاه پنج‌شنبه 14 آذرماه به مناسب هفدهمین سال درگذشت این سینماگر صاحب نام در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین شب از سلسله نشست‌های «شب‌های ایرانشهر» با عنوان «شبی با علی حاتمی» همزمان با هفدهمین سال درگذشت این کارگردان بزرگ سینمای ایران عصر پنج‌شنبه ۱۴ آذر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
علی نصیریان در این مراسم نیز با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت برای هنرمندان نامی و زنده نگه داشتن یاد و نام آنها در جامعه امروز گفت: برگزاری چنین مراسمی برای فرد هنرمندی چون علی حاتمی که توانست با فعالیت هنری خود و خلق آثار ارزشمند، جایزه‌های معتبری کسب کند و با ساخت فیلم‌های تاثیر‌گذار، تاریخ ملی این کشور را زنده نگه دارد، بسیار لازم و ضروری است، چرا که شناخت و بهره‌گیری از این هنرمندان، همواره وظیفه ما به عنوان عضوی از این جامعه است.
بازیگر فیلم «هزاردستان» ضمن بیان خاطراتی از علی حاتمی بیان کرد: من در دو تا سه کار با علی حاتمی همکاری داشتم و از او بهره بردم. امیدوارم روحش شاد و آمرزیده باشد که هست، چون او به این مملکت خدمت کرد. نسل ما منقرض شد، کاری نمی‌توانیم بکنیم جز اینکه حرف بزنیم.
در ادامه مراسم سالروز درگذشت علی حاتمی، گروه «آوای رود»، قطعه «شور عشق» از درآمد «بیات اصفهانی» اثر مرتضی نی‌داوود را که تیتراژ ابتدایی و پایانی فیلم «هزار دستان» علی حاتمی بود، اجرا کردند.
در ادامه این مراسم امین تارخ ضمن تشکر از خانه هنرمندان ایران برای برگزاری این مراسم، به ویژگی‌های زنده‌یاد علی حاتمی اشاره کرد و متنی را که به مناسبت این بزرگداشت تهیه کرده بود برای حاضران خواند: «آنچه که در باب زنده‌یاد علی حاتمی باید گفت طی سالیان اخیر گفته شده است. گفتند شاعر سینما است، گفتند سینمای او سینمای ملی است، گفته شد عرق و علق او به ایران و ایرانیت ستودنی است. احساس می‌کنم آنچه در باب این بزرگ هنرمند عرصه سینما، گفتنی است آنکه هیچ‌گاه در حوزه تولید به خود‌تکراری نرسید که این خود جای ستایش بسیار دارد. نه «طوقی» شبیه «بابا شمل» است نه «مادر» به «دلشدگان» می‌ماند.»
در پایان این مراسم لیلا حاتمی، علی مصفا و سایر هنرمندان حاضر در این مراسم عکس یادبود زنده‌یاد علی حاتمی را امضا کردند.

علی نصیریان: نسل ما منقرض شد!

علی نصیریان: نسل ما منقرض شد!