پوستر سی‌امین جشنواره بین‌الملی فیلم کوتاه تهران با حضور معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی رونمایی شد.محمد احسانی معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی که 7 مهرماه، به طور سرزده در نشست خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور یافته بود، با بیان اینکه حضورم فقط برای عرض خسته‌نباشید است، گفت: سینمای جوان آینده سینمای ما است و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در آینده نه چندان دور زمام امور را به دست می‌گیرند.
به گفته دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش ملی ۱۹ تندیس، ۶۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه ۸ حمایت از تولید اثر بعدی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. همچنین در این دوره در بخش‌های بهترین فیلم‌های مستند،‌ داستانی، تجربی، پویانمایی، بهترین فیلمنامه، تحقیق، تصویر، صدا، تدوین، بهترین مجری طرح، بهترین فیلم جشنواره و بهترین استعداد جوان از متولدین ۷۰ به بالا جوایزی تعلق می‌گیرد.
میرزاخانی در ادامه‌ سخنان خود با اشاره به اینکه امسال رکورد تعداد کشورهای شرکت‌کننده در جشنواره فیلم کوتاه تهران شکسته شده است، گفت: ۱۰۹ کشور جهان در این جشنواره حضور دارند که دو هزار و ۴۹۲ اثر در بخش بین‌الملل در کنار دو هزار و دو اثر از ایران و در مجموع ۴۴۹۴ فیلم، متقاضی حضور در این جشنواره بودند.
همچنین در این نشست عنوان شد که افتتاحیه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت برگزار و تمبر سی‌امین دوره جشنواره هم در آن مراسم، رونمایی می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه عصر ۲۸ مهرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.