شوخی‌های زشت و جای خالی شورای نظارت!

نمایش «ازدواج در قهوه‌خانه» به کارگردانی بهزاد محمدی که این روزها در سالن آمفی‌تئاتر پردیس سینمایی قلهک اجرا می‌شود، اثری مملو از شوخی‌های رکیک جنسی است که اجرای این اثر یک سوال اساسی را در ذهن متبادر می‌کند؛ کدام نهاد و وزارتخانه‌ای به این اثر مبتذل مجوز اجرا داده است؟ به گزارش مهر، نمایش «ازدواج در قهوه‌خانه» به کارگردانی بهزاد محمدی که این روزها اجرا می‌شود و با جرات می‌توان از نام تئاتر برای آن خودداری کرد، اثری است که پایه اصلی اجرای فی‌البداهه آن بر شوخی‌های رکیک جنسی است. بارها و بارها شاهد بوده‌ایم که تئاتر‌های پر مخاطب که از کیفیت قابل توجهی نیز برخوردار بودند هیچ‌گاه نتوانستند بیش از ۳۰ تا ۴۰ اجرا و در نهایت ۶۰ اجرا در سالن‌های تئاتری داشته باشند و یکی از دلایل این امر نیز نبود سالن‌های کافی تئاتر و تعداد بالای گروه‌های متقاضی اجرا ذکر شد.

عجیب است وقتی که گروه‌های تئاتر حرفه‌ای که در بزرگ‌ترین رویداد تئاتری ایران اثر قابل قبولی را به صحنه می‌برند، اما برای اجرای عمومی نمی‌توانند مجوز دریافت کنند، چگونه مجوز اجرا به چنین کار سخیفی صادر می‌شود؟ آیا اجرای «ازدواج در قهوه‌خانه» با بلیت ۱۲ و ۱۵ هزار تومان و دو نوبت اجرا در روزهای پایانی هفته فرهنگ‌سازی مناسبی برای مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر دارد؟

نکته جالب این است که بهزاد محمدی در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری و صدور مجوز اجرای اثر خود تقدیر و تشکر کرده بود.