خیز جامعه هنری در حمایت از زلزله‌زدگان عكسی صفحه مجازی انریکه ایگلسیاس

این خواننده معروف در پیامی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، با طرحی از پرچم ایران و عراق به شکل قلب و نوشتن کلمه «عشق» به زبان فارسی و عربی نوشته است: «همه‌ عشق، فکر و دعاهای خود را برای کسانی که در ایران و عراق از زلزله رنج می‌برند، بفرستید.» صفحه اینستاگرام «انریکه ایگلسیاس» بیش از ۵/ ۱۱ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد و مطلبی که وی درباره زلزله اخیر در ایران و عراق منتشر کرده، ۱۳۹ هزار لایک خورده است. ایرانی‌ها نیز با مراجعه به صفحه اینستاگرام این خواننده، از انتشار این پیام همدردی تشکر کردند.او با مجموع حدود ۱۴۰ میلیون آلبوم و ترانه‌هایی که تاکنون از وی به فروش رفته، لقب پرفروش‌ترین هنرمند لاتین تاریخ را به خود اختصاص داده است.

وی تاکنون بیش از ۲۰۰ جایزه از جشنواره‌های معتبری چون گرمی، بیلبورد و امریکن موزیک اواردز و... دریافت کرده است. او همچنین اولین بار حضور در عرصه سینما را در سال ۲۰۰۳ با فیلم «روزی روزگاری در مکزیکو» به همراه «آنتونیو باندراس»، «جانی دپ» و «سلما‌هایک» تجربه کرد. از سویی دیگرمیسی ویلیامز بازیگر نقش آریا استارک در «بازی تاج و تخت» نیز در صفحه توییترش به زلزله در غرب ایران واکنش نشان داد. او در توییتر خود نوشت: «عشقم برای ایران». علاوه‌بر این بسیاری از اجراها در تهران و سراسر کشور به مردم استان کرمانشاه تقدیم شد و بسیاری از برنامه هم همچون اجرای ارکستر ملی ایران که قرار بود دیشب با عنوان «حدیث سرفرازی» برگزار شود به احترام مردم داغدیده تعطیل و به زمان دیگری موکول شد. ماجرای واکنش هنرمندان اما به همین جا ختم نشد و در ۴۸ ساعت گذشته بسیاری از فعالان عرصه هنر سعی کردند برای حمایت از مردمان زلزله‌زده برنامه‌های خیریه برگزار کنند.

ارسال کمک پردیس سینمایی «کوروش»

در همین رابطه مجموعه سینمایی «کوروش» امروز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه، ۵۰ درصد از محل فروشش را به حادثه‌‌دیدگان زلزله غرب کشور اختصاص می‌دهد. این مجموعه برای همدردی و کمک به مناطق زلزله‌زده، همچنین قصد دارد با طراحی کمپینی اقلام مورد نیاز را نیز ارسال کند. این پردیس امروز فعالیت‌های خود را به‌صورت عادی ادامه می‌دهد و سانس‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی برگزار خواهند شد. پردیس سینمایی «کوروش» به‌عنوان بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور گفته می‌شود همچنان رکورددار فروش روزانه، سالانه و تعداد مخاطب را دارد.

حراج خیریه سه‌روزه در گالری مژده

از سویی دیگر جامعه تجسمی ایران نیز به کمک زلزله‌زدگان می‌رود و حراج خیریه سه‌روزه در گالری مژده برپا خواهد کرد. گالری مژده با انتشار فراخوانی اعلام کرد با برپایی حراج سه روزه آثار هنری، جامعه تجسمی به کمک آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه و غرب ایران خواهد شتافت. مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده که در زلزله بم نیز چنین رویدادی را برای کمک به آسیب‌دیدگان تدارک دیده بود، گفت: از همه هنرمندانی که دوست دارند در این حرکت خیرخواهانه حضور داشته باشند دعوت می‌شود آثار خود را به گالری مژده تحویل دهند تا در حراج خیریه سه روزه ارائه شود. او افزود: گالری مژده ضمن ابراز تاسف از این حادثه غم‌انگیز به‌منظور همدردی با عزیزانی که در زلزله آسیب دیده و دچار خسارت شده‌اند، در نظر دارد بخشی از گنجینه خود را طی این حراج از روز جمعه ۲۶ تا ۲۸ آبان‌ماه به فروش برساند.

از این رو از همه هنرمندانی که دوست دارند در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند دعوت می‌کند، در صورت تمایل یک یا چند اثر خود را برای ارائه در حراج اهدا کنند.او تاکید کرد: بدیهی است تمامی عواید فروش این حراج به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر اختصاص داده خواهد شد. مدیر گالری مژده درباره شیوه فروش آثار در این حراج خیریه توضیح داد: همه آثار، حتی آثار بزرگان، نصف قیمت واقعی‌شان و حتی کمتر روی دیوار ارائه می‌شود و در پایان سومین روز به بالاترین پیشنهاد فروخته خواهد شد.طباطبایی گفت: به محض اطلاع‌رسانی اولیه چندین مجموعه‌دار و هنرمند شاخص دست به کار جمع‌آوری آثار شده‌اند و خوشبختانه همه در تلاش هستند بهترین کارهای خود را به نفع مردم عزیز آسیب‌دیده در زلزله هدیه کنند.گالری مژده در سعادت‌آباد، علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ واقع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۰۶۷۴۴۲-۰۲۱ تماس بگیرند.

بخشی از عواید کنسرت گروه «مولانا»

در میان کنسرت‌های مهمی که قرار است در روزهای آینده برگزار شود، کنسرت گروه مولانا از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. این گروه به سرپرستی محمد جلیل عندلیبی، آهنگساز سرشناس کرد برگزار خواهد شد و این گروه تصمیم گرفته بخشی از عواید این کنسرت را به زلزله‌زدگان اختصاص دهد. دست‌اندرکاران گروه «مولانا» که قرار بود پس از وقوع زلزله کرمانشاه کنسرت این گروه را در ۷ آذر لغو کنند، تصمیم خود را تغییر داده‌اند و قرار است ضمن برگزاری کنسرت‌شان، بخشی از عواید آن را به آسیب‌دیدگان این زلزله اختصاص بدهند. محمدجلیل عندلیبی عنوان کرده «با همراهی مردم عزیز ایران بخشی از عواید اجرا را به دردمندانی که زلزله خانه و کاشانه آنها را فروریخت اختصاص دهیم.» ظاهرا این کنسرت قرار است تم‌هایی غمناک داشته باشد.

حراج نشان ادبی حامد عسکری

 حامد عسکری، شاعر و ترانه‌سرا نیز به‌منظور کمک به هموطنان زلزله زده اقدام به فروش یکی از نشان‌های ادبی خود کرده است. وی در در یادداشتی اعلام کرده است که به‌صورت نمادین، تندیس سرو زرین هفتمین جشنواره شعر فجر را که به وی اهدا شده است به حراج می‌گذارد و به بالاترین قیمت واگذار می‌کند تا مبلغ حاصل از آن را به زلزله‌زدگان اهدا کند. عسگری این جایزه را در سال ۱۳۹۲ به‌دست آورده است. از حامد عسکری تاکنون دو دفتر شعر با عنوان حال و حوّایی از ترنج و بلوچ و خانمی که شما باشید، منتشر شده است.

عواید فروش «بزم رزم»

مستند «بزم رزم» یکی از کارهای قابل‌توجه سینمای مستند ایران است که در ماه‌های اخیر روی پرده رفته و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. عوامل این فیلم هم تصمیم گرفتند عواید فروش تازه‌ترین اکران این اثر را برای کمک به زلزله‌زدگان در نظر بگیرند. عواید فروش این مستند سینمایی در اکران‌های امروز ۲۳ آبان‌ماه در ۲ سانس خانه هنرمندان در ساعت ۱۶ و سینما کوروش ساعت ۲۰ به زلزله‌زدگان تعلق می‌گیرد. مستند «بزم رزم» به کارگردانی سیدوحید حسینی که این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است به فراز و نشیب‌های موسیقی در سال‌های ۵۷ تا ۶۷ می‌پردازد.