سوگنامه ویرانی سرزمین تاریخی

تسلیت هنرمندان سرشناس موسیقی

کیهان کلهر:ضمن دعا به درگاه خداوند متعال برای شفای عاجل مصدومان شب گذشته، درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان را به ملت ایران و به‌ویژه مردم کرمانشاه تسلیت عرض می‌کنیم.

سالار عقیلی: درگذشت هموطنان عزیزمان، در زلزله استان‌های غربی کشور را خدمت مردم شریف و بزرگوار ایران تسلیت عرض می‌کنم. برسان باده که غم روی نمود ‌ای ساقی/ این شبیخون بلا باز چه بود ‌ای ساقی

حامد همایون:متاسفانه اخبار غمبار و بدی از غرب ایران به گوش میرسه، جمعی از هموطنانمون رو بر اثر زلزله از دست دادیم و عده بسیاری مجروح شدن، امیدوارم تلفات از این بیشتر نشه، طلب صبر می‌کنم برای بازماندگان.

حجت اشرف‌زاده: خدایا صبر برای مصیبت دیده‌ها برای هموطنانم هر جا که هستند غم نباشه و تسلیت به خانواده‌های زلزله‌زده. کاش کاری از دستمان برمی‌آمد پلک نزدیم همه تا الان الهی دورتون بگردم غمتون رو کاش نبینم به‌خدا باید در مقابل مصائب قوی بود و باهم و کنار هم بود تسلیت و اندوه.

 

همدردی سینماگران با زلزله زدگان

شهاب حسینی: تسلیت به تمام مردم سرزمینم، براى این غم بزرگ و آرزوى صبر براى بازماندگان.

حبیب رضایی: زلزله جهان را ناگهان سیاه می‌کند. . . دلمان سیاه است برای وطن زخمی و هموطنان داغدار. . .

هنگامه قاضیانی: تسلیت به همه هموطنانم برای داغی که بر دلشان نشسته از زلزله دیشب.

هانیه توسلی: تسلیت به مردم عزیز و صبور غرب و کرمانشاه.

سحر دولتشاهی: تسلیت می‌گم و آرزوى صبر می‌کنم براى هموطنانم. نشانه دیرین تاریخ مادى رازدار عشق شیرین و فرهادى

صابر ابر: برای مردم کشورم و غم از دست دادنشان. چقدر کوتاه است و بی‌قول و قرار زندگی!تمام می‌شود وقتی قرار نبود.

امیرمهدی ژوله: بعضی هایمان در جنگ کشته می‌شویم، بعضی در زندان، بعضی هایمان در جاده می‌میریم، بعضی در دریا، حتی بلندترین کوه‌ها هم انتقام تنهایی شان را از ما می‌گیرند، چرا که ما شغل مان «مُردن» است(ترجمه‌ای از شعر «نشاط حمدان» - حمیدرضا ابک)

 محمد بحرانی: تلخِ تلخِ تلخ، از ته دلم این همه تلخی را به همه ایرانیان تسلیت عرض می‌کنم به‌خصوص کردهای عزیز. . . . همدردیم باشما. . . . بلا از شما دورباد.

لاله اسکندری: سه روز عزای عمومی در کرمانشاه. . . . . خدایا صبر عطا کن.

هدایت هاشمی: تسلیت به کرمانشاه. تسلیت به ایران. برای هرگونه کمکی به حادثه دیدگان همراه شویم.

حبیب اسماعیلی: تسلیت به مردم نازنین ومهربان ایران برای این فاجعه بزرگ. و دیگر سکوت. . .

کامبیز دیرباز: شما حقتون نبود، خداوکیلى نوبتى هم اگه بود نوبت شما نبود. شما تو زمان جنگ ایران و عراق خیلى عذاب کشیدید. این مصیبت بزرگ حق شما نبود. خدایا به همه هموطنانم صبر بده. تسلیت به ایران.

اشکان خطیبی: آرزوی آرامش و صبر برای بازماندگان زلزله دیشب دارم. ایلامی‌های عزیز من رو در غم خودتون شریک بدونید.

پولاد کیمیایی: تسلیت به زلزله زدگان دیشب. از اونجایی که خدا رو شکر مدیریت بحران خوبی داریم و کلا مسوولان ثابت کردن در شرایط سخت مانند پلاسکو، حادثه برخورد قطار در سال گذشته و کارگران گیرکرده در معدن و... بسیار آماده هستن. خیالتون راحت باشه همه چیز آرومه.

پوران درخشنده: تسلیت، تسلیت، به ایرانم، به مردم دیارم، به عزیزانم در غرب کشور، کرمانشاه، قصر شیرین، سر پل ذهاب، ایلام، و به همه آسیب‌دیدگان در این زلزله.

هدیه تهرانی: ته سلیه ت به هه موو خه لکى کورد. هاو ده ردى ئیوه م. تسلیت به هموطنان و جهان. . .

نرگس آبیار: اوضاع وخیم‌تر از آن است که فکر می‌کردیم. هموطنان ما احتیاج به کمک دارند. غم سنگینی ست. امیدوارم همگی صبورانه در کنارشان باشیم و با کمک و همدلی این بحران را قابل تحمل‌تر کنیم. این فیلم صحنه‌هایی دردناک از زلزله سرپل ذهاب را نشان می‌دهد.

مهناز افشار: حالم داغون‌تر از این حرفاست که بخوام و بتونم صرف یک عرف تسلیت بگم و همدردی کنم. این دیگه چه بلایی بود که بر سرمون نازل شد. همه این خبرا و عکسا آوار شد سرم.

لیلا اوتادی: ایران عزیزم نلرز مردمت آرامش می‌خواهند. به‌خصوص در مناطقی که سال‌ها جنگ زده بود.

کوروش سلیمانی: پروردگارا! یا ارحم الراحمین... ‌ای که تو قادر و عظیم و رحمان و رئوف و رحیم هستی، ترا به بزرگی‌ات در این شبِ وحشت و هراس یاور و پشتیبان و مراقبِ مردم ما باش. . . من که با بدرقه عزیزانم سفر آغاز کردم شهر در آرامش می‌درخشید. . . به تهران رسیدم و باخبر شدم و قلب من با شهرم لرزید. . . جانم کرمانشاه ست، در کنار مادر و پدر و خواهران و برادران و فرزندان شان. . . نمی‌دانم امشب در شهرها و روستاهایِ مرزی زلزله زده مردم با آوار غم عزیزان شان چگونه سر می‌کنند. . . خواب ندارم؛ اما با تمام وجودم و با توکل، برای خانواده‌ام، همشهری‌هایم و همه مردمی که خانه‌ها و دست و دل شان امشب در هرجا لرزید آرامش و راحتی و امنیت از خداوند مهربان و بخشنده طلب می‌کنم. . . طلب سلامتی و مرهم برای آسیب دیدگان و تسلیت بابتِ جان‌باختگان این حادثه تلخ به کرمانشاه، به سرپلِ ذهاب، به دالاهو، به ثلاث باباجانی، به قصرشیرین، به کرند غرب. . . ؛ تسلیت به ایران. .

حسین پاکدل: با مصیبت شوخی نکنیم.

امیرحسین رستمی: تسلیت به مردم سرزمینم ایران به‌خصوص در کرمانشاه و استان‌هاى غربى کشور. از خدا صبر میخوام براى بازماندگان و روح درگذشتگان غرق آرامش.

 بهنام تشکر: خیلى سخته وقتى عزیزانت رو  وقتى همه چیز رو در عرض چندثانیه از دست بدى.همه چیزت رو... تسلیت به زلزله زده‌هاى دردمند.

محسن کیایی: غمگین و سیاه پوشیم. تسلیت ایرانم.

هادی حجازی‌فر: خدایا مَرگ‌هایی را که می‌توانست تماما زندگی باشد از ما دور کن. خدایا به ما و زندگی‌های انگار کَم بهای ما رحم کن. خدایا به خانه‌های در رقص و سُستِ ما رحم کن و وجدان و شرف به صاحبانِ تصمیم و اجرا عطا کن. خدایا برای زیرِ آوار ماندگان، روزنه‌ای برای امید و بقا و برایِ ما و هموطنان پر از غم و ناباوری، صبر عطا کن. خدایا جز تو پناهی نبوده و نیست انگار.

بهنوش طباطبایی: آرزوى صبر و سلامتى براى بازماندگان زلزله غرب.

علی سرابی: خانه دل تنگِ غروبى خفه بود

مثل امروز که تنگ است دلم (سایه).

 حبیب احمد زاده: سرپل ذهاب امروز صبح بعد از زلزله/تسلیت به همه و به‌خصوص مردمان مرزنشین ایران و عراق / سوگی دردناک برای همه‌مان/ از زلزله و عشق خبر کس ندهد آن لحظه خبر شوی که ویران شده‌ای هموطن داغدیده‌ام تسلیت من را بپذیر

 

سوگ نوشته مجریان تلویزیون

صبا راد: خبر کوتاه و تلخ بود. . . غرب کشور ما ایران و برخی کشورهای همسایه در غرب دچار حادثه شدند. . . زلزله ۳ /۷ ریشتری متاسفانه باعث جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیز ما شد تسلیت عرض می‌کنم. خدایا! به شدت دلهره دارم دیدن تصاویر مربوط به این حادثه بسیار غم انگیزه خودت به داد مردم غم دیده برس خبرها هرلحظه داره تلخ‌تر میشه ایران تسلیت عکس از صفحه همکار ارجمندم آقای حسن شمشادی هموطنان عزیزم در غرب ممنون خواهم شد از وضعیت فعلی که در اون هستید اینجا بگید. ما به شدت نگرانتون هستیم.

علی ضیاء: همه جان وتنم، وطنم در این غم شریک هستیم

داریوش فرضیایی: قلبم درد گرفت وقتی خبر زلزله کرمانشاه را شنیدم. مردم خونگرم و مهربان کرمانشاه تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند برای بازماندگان صبر جمیل را خواستارم.

آزاده نامداری: بی تو هرلحظه مرا بیم فروریختن است مثل شهری که به روی گسل زلزله هاست پ. ن. ازصمیم قلبم باهموطنانم درشهرهای زلزله آمده به‌ویژه شهرم «کرمانشاه» همدردی می‌کنم. امیدوارم خبرهای تلخ‌تر ازاین نشنویم. خدایا خودت کمک کن.

رامبد جوان: آرزوی سلامتی دارم برای همه هموطنان عزیزم کامنت بذارید و بگید در شهر شما زلزله به چه صورت بود.

احسان کرمی: تسلیت به بازماندگان درگذشتگان زلزله و آرزوى صبر براى آسیب دیدگان. امیدوارى براى رسیدگى فورى به مردم غمزده و خسارت‌دیده.

 


 

ابعاد بزرگترین زلزله ربع قرن ایران

شب وحشـت

ایرانیان در سوگ دیار بیستون

قربانیان تاریخی زلزله غرب کشور

آمادگی در برابر زلزله با بزرگ‌داده‌ها