در این برنامه، میلانی با ابراز خوشحالی از حضور نسل جدید در سینما گفت: نسل بعدی هنوز نیاز به‌کار دارند چون نسل ما که کارهای بیشتری در کارنامه داریم، پخته‌تر هستیم ولی می‌توانم با جرات بگویم که اگر آماری از درصد کارگردانان خوب بانو و آقا داشته باشید، متوجه می‌شوید که تقریبا ۹۹ درصد خانم‌ها عالی هستند و انگیزه دارند و فیلم‌هایشان محتوا دارد. ما بانوی کارگردان مبتذل‌ساز نداریم و همگی خوش‌فکرند. بانوان کارگردان جوان سینمای ایران خیلی خوب فیلم می‌سازند.

وی ادامه داد: زمانی که صفارهرندی وزیر بود از بخت بد من، درست روزی شورا به فیلم من پروانه نمایش می‌دهد که او فیلم را می‌بیند و همان شب در برنامه زنده تلویزیون از فیلم من تعریف کرد. من که با هزار بدبختی و بدون هیچ وامی از ارشاد این فیلم را ساخته بودم، به من انگ سفارشی‌ساز و فیلمساز دولتی زدند! خیلی راحت به یک فیلمساز انگ سفارشی می‌زنند درحالی‌که از همین‌جا اعلام می‌کنم که من تا به حال به هیچ عنوان فیلم سفارشی نساخته‌ام. ممکن است در ساخت تعدادی از فیلم‌هایم چند میلیون از دولت وام گرفته باشم اما سفارشی نمی‌سازم.

میلانی با اشاره به اینکه از نظر اخلاقی جامعه در حال رفتن به ناکجا آباد است، گفت: ریشه بسیاری از این اتفاقات به سیاست‌های فرهنگی برمی‌گردد. موضوعات مهم فرهنگی مورد کارشناسی قرار نمی‌گیرند و بدون هیچ کارشناسی اعمال می‌شوند. وی با اشاره به اینکه برخی آثار ضدزن هستند، گفت: من نمی‌خواهم نسبت به آقای مهرجویی بی‌ادبی کنم؛ می‌گویند فیلم «لیلا» شاهکار سینما و بهترین فیلم زنانه است؛ والله «لیلا» فیلمی ضدزن است منتهی به مذاق مردان خوش آمده است؛ این فیلم خوش ساخت است، قصه خوبی دارد ولی شما هیچ فکر کردید که آن زنی که آمد بچه به دنیا آورد و رفت که بود و چه بلایی سرش آمد؟ مگر می‌شود زنی را کارخانه بچه‌زایی تصور کرد؟ من به عنوان یک انسان و یک مادر معتقدم که این فیلم فاجعه است و این نوع نگرش به زن فاجعه‌تر. این فیلم بهترین فیلم مردان سینمای ایران است.