مرور روانشناسانه فیلمساز در «سینمای دیوید لینچ»
کتاب «سینمای دیوید لینچ» با عنوان فرعی «تحلیلی بر پایه اندیشههای فروید، لاکان و هگل» نوشته تاد مک گوان با ترجمه محمدعلی جعفری منتشر شد. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۰۷ چاپ شده است. فیلمهای دیوید لینچ از نخستین فیلم بلند او، کله پاک کن که در سال ۱۹۷۷ ساخته شد، تا فیلمهای دیگرش، موقعیت تماشاگری را به پرسش میگیرند. دستاورد بزرگ فیلمهای او حذف فاصله تماشاگر با پرده است. مولف در این کتاب با استفاده از اندیشه روانشناسان برجسته ارتباط این کارگردان با آثارش و تماشاچیان از این منظر را بررسی کرده است.
کتاب «سینمای دیوید لینچ» با عنوان فرعی «تحلیلی بر پایه اندیشههای فروید، لاکان و هگل» نوشته تاد مک گوان با ترجمه محمدعلی جعفری منتشر شد. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۰۷ چاپ شده است. فیلمهای دیوید لینچ از نخستین فیلم بلند او، کله پاک کن که در سال ۱۹۷۷ ساخته شد، تا فیلمهای دیگرش، موقعیت تماشاگری را به پرسش میگیرند. دستاورد بزرگ فیلمهای او حذف فاصله تماشاگر با پرده است. مولف در این کتاب با استفاده از اندیشه روانشناسان برجسته ارتباط این کارگردان با آثارش و تماشاچیان از این منظر را بررسی کرده است. «سینمای دیوید لینچ» با ۳۶۷ صفحه و قیمت ۲۵۰ هزار ریال از سوی نشر ققنوس منتشر شده است.
ارسال نظر