کنسرت علی رهبری با نوازنده آلمانی در ترکیه

علی رهبری، آهنگساز و رهبر ارکستر کشورمان بعد از اجرای برنامه‌ای با الکساندر مارکوف آمریکایی تازه‌ترین کنسرت خود را با یک هنرمند جهانی از کشور آلمان برگزار می‌کند. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره کنسرت خود با یک هنرمند جهانی از کشور آلمان توضیح داد: پس از برگزاری کنسرتی که اخیرا با الکساندر مارکوف نوازنده شناخته شده آمریکایی اجرا کردیم، بار دیگر به دعوت بنیاد فرهنگی - هنری آنتالیا همراه با ارکستر سمفونیک آنتالیا و هنرمندی فلدمان سولیست ویولن مطرح آلمان، روز جمعه ۲۲ بهمن‌ماه کنسرتی را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: توبیاس فلدمان نوازنده جوان شهر هانوفر آلمان است که توانسته در مدت بسیار کوتاهی به شهرت قابل‌توجهی در سطح جهانی برسد و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نوازنده‌های این کشور به جامعه موسیقی معرفی شود. فلدمان که هم‌اکنون با اکثر ارکستر‌ها و رهبران مشهور جهان کنسرت می‌دهد برنده جایزه چند مسابقه بین‌المللی ویولن از جمله مسابقه ویولن کشور آلمان، مسابقه مشهور ملکه الیزابت در بروکسل و مسابقه یوزف یواخیم شده است. رهبری درباره رپرتوار اجرایی این کنسرت بیان کرد: توبیاس فلدمان در این کنسرت کنسرتو شماره ۲ وینیاوسکی را اجرا می‌کند و بعد از تنفس سمفونی شماره ۲ انتون بروکنر آهنگساز مشهور اتریشی اجرا می‌شود.

رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران که مدتی است با ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا همکاری می‌کند درباره انتخاب این مجموعه موسیقایی برای همکاری گفت: ترک‌ها قدر کار و کیفیت را می‌شناسند، زیرا امکان شناختن کیفیت کار را داشته‌اند، موضوعی که در ایران امکان آن فراهم نبوده است. در ارکستر‌های ترکیه علاوه‌بر تعداد قابل توجه رهبران حرفه‌ای ترک، از حدود ۱۰۰ سال پیش تا کنون، به‌طور منظم از بهترین رهبران و سولیست‌های دنیا نیز برای همکاری با ارکسترهای شان دعوت کرده‌اند. در ضمن در شهر‌های بزرگ ترکیه هر هفته نوازنده‌ها شاهد اجرای چند ارکستر دعوتی از خارج هم هستند که متاسفانه نوازنده‌های بسیار خوب ما این امکانات را ندارند.