موافقت رئیس قوه قضائیه با تشکیل شعب قضایی ویژه در حوزه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: رئیس قوه قضائیه موافقت کردند که در شعب ویژه و به صورت تخصصی به موضوع سرقت‌های ادبی در کتاب‌ها و عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی پدیدآورندگان آثار پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا صالحی امیری در نشست دیدار با اهالی نشر که شامگاه دوشنبه برپا شد با تاکید بر اینکه در استفاده از ظرفیت یارانه‌ها و همچنین تسهیلات بانکی باید توانایی متقاضیان هم لحاظ شود، گفت: در بحث قاچاق کتاب و چاپ زیرزمینی کتاب‌ها از سوی افراد سودجو تمام توان‌مان را به‌کار خواهیم بست. نیروی انتظامی به شما (ناشران) قول داد که به کمک تان بیاید و ما هم سعی می‌کنیم قوه قضائیه را هماهنگ کنیم که به کمک شما بیاید.

وی با تاکید بر اینکه واسپاری امور، سیاست قطعی وزارت ارشاد است، به تشکیل کارگروهی برای اتخاذ بهترین روش در این راستا اشاره کرد و گفت: بنده با آقای طیب‌نیا (وزیر اقتصاد) صحبت کردم و ایشان در بحث معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان اعلام کرد که ما به آنچه مصوبه قانونی است، پایبند هستیم و به آن عمل خواهیم کرد. در آینده نزدیک هم بنده جلسه‌ای را با رئیس سازمان امور مالیاتی در این باره برگزار خواهم کرد. وزیر ارشاد در ادامه از موافقت رئیس قوه قضائیه با تشکیل شعب تخصصی برای پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به سرقت‌های ادبی و رعایت نشدن حقوق مالکیت معنوی پدیدآورندگان آثار مکتوب خبر داد و گفت: رئیس قوه قضائیه موافقت کردند که در شعب ویژه و به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته شود.