نحوه توزیع این وام‌‌ها برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای ۱۰هزار بنگاه‌ اقتصادی به میزان ۱۰۰هزار میلیارد ریال، تامین منابع مالی مورد نیاز ۶ هزار طرح‌ نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد به میزان ۱۰۰هزار میلیارد ریال و تامین مالی مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی ۵ هزار واحد اقتصادی به میزان ۱۰۰هزار میلیارد ریال است. برای سال جاری متولیان بخش صنعت برای شارژ مالی بنگاه‌ها دو شرط جدید نیز در نظر گرفتند. براساس شرط اول، کارخانه‌ها با دریافت تسهیلات باید تولید خود را ۱۰درصد افزایش دهند و براساس شرط دوم بنگاه‌ها افزایش ۱۰ درصدی اشتغال را نیز در دستور کار قرار دهند. از سوی دیگر  در سال ‌جاری تسهیلات پیش‌بینی شده مشمول بنگاه‌هایی می‌شود که از سوی کارگروه استانی مشروط به احراز توجیه فنی، ‌مالی و اقتصادی مناسب به بانک‌های عامل معرفی شوند. همچنین محصولاتی که در بازار فروش قابل ‌قبول باشند و منجر به انباشته شدن محصولات در انبار نشوند.  براساس گزارش منتشرشده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از زمان شروع ثبت‌نام‌های جدید (از اول تیرماه تا ۱۲ آذر ماه ۹۶) از مجموع استان‌های کشور به همراه مناطق آزاد، ۳۸ هزار و ۵۸۲ بنگاه تولیدی کوچک و متوسط برای دریافت وام در قالب طرح رونق تولید ثبت نام کرده‌اند؛‌ از این تعداد ۱۶ هزار و ۹۸۸ متقاضی به بانک معرفی شده و مبلغی معادل ۱۲۳ هزار و ۹۷۵میلیارد ریال برای متقاضیان در نظر گرفته شده‌ است. در این میان، ۷۳۴۶ متقاضی مبلغی معادل ۵۶ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

گزارش وضعیت ثبت‌‌نام برای دریافت تسهیلات رونق تولید بیانگر آن است که استان‌های «مازندران، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، گیلان و خوزستان» بیشترین درخواست را برای دریافت وام رونق تولید ثبت کرده‌اند. براساس آمار مذکور درخواست ثبت‌شده برای استان مازندران در دوره زمانی مورد بررسی برابر با ۳ هزار و ۴۷۵ درخواست بوده که از این تعداد ۱۲۸۹ درخواست به بانک معرفی شده و در مجموع ۲۳۶ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند. از سوی دیگر، درخواست‌های ثبت شده برای استان آذربایجان شرقی نیز برابر با ۳ هزار و ۱۶۹ فقره بوده که از این تعداد ۹۵۶ درخواست به بانک ارجاع داده شده و ۳۸۳ متقاضی نیز در مجموع موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.  استان اصفهان نیز با ثبت ۲ هزار و ۸۱۳ درخواست در جایگاه سوم قرار گرفته و از این تعداد براساس آمار اعلام شده هزار و ۵۸۰ درخواست به بانک ارجاع شده و ۵۱۳ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.‌ اما درخواست‌های ثبت‌شده برای استان گیلان نیز برابر با ۲ هزار و ۴۶۵ فقره بوده که از مجموع درخواست‌های ثبت شده ۱۱۲۹ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و به ۲۸۵ درخواست، تسهیلات پرداخت شده است. اما مجموع درخواست‌های ثبت شده برای استان خوزستان نیز برابر با ۲هزار و ۱۹۹ درخواست بوده که ۹۸۵ متقاضی در دوره مورد بررسی به بانک معرفی شده و به ۱۹۵ درخواست این استان تسهیلات پرداخت شده است.

 پیشتازان دریافت تسهیلات

اما در دوره زمانی مورد بررسی استان‌های «تهران، البرز، مرکزی، قزوین و اصفهان» بیشترین تسهیلات دریافتی را به خود اختصاص داده‌اند؛ به‌طوری که از مجموع بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی برای طرح رونق سال ۹۶ در استان تهران بیش از ۶هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. تسهیلات پرداختی به استان البرز نیز بیش از ۴هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال بوده است. در استان مرکزی نیز که در این مدت در مجموع ۱۵۷۶ درخواست ثبت شده، بیش از ۳هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. اما قزوین نیز در این دوره ۱۵۸۵درخواست برای دریافت تسهیلات داشته و در دوره زمانی مورد بررسی بیش از ۳هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به این استان پرداخت شده است. اما براساس آمار اعلام شده درخواست‌های ثبت شده برای استان اصفهان نیز برابر با ۲۸۱۳ فقره بوده که در دوره زمانی مورد بررسی بیش از ۳هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال تسهیلات به این استان اختصاص یافته است.