براساس این گزارش، کشتی «بهشاد» از شناورهای شرکت حمل کانتینر کشتیرانی جمهوری‌اسلامی ایران است و از مبدا بندر «کاندلای» هند بخشی از حجم یک‌میلیون سیصد هزارتنی گندم ارسالی از هند به مقصد افغانستان را به بندر چابهار حمل کرده است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این‌خصوص گفت: ورود نخستین کشتی حامل گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار، اولین قدم از اجرایی شدن توافقنامه چابهار است که بین سه‌کشور «افغانستان»، «ایران» و «هند» بر محور چابهار و با هدف کوتاه شدن مسیرهای ترانزیتی تنظیم شده است.

کردی افزود: چابهار نزدیک‌ترین،کم‌هزینه‌ترین و امن‌ترین مسیر ارتباط هند به افغانستان و کشورهای آسیای میانه است و پهلو گرفتن کشتی بهشاد که مصادف با افتتاح اسکله شهیدبهشتی بوده، اتفاقی تاریخی برای رشد و توسعه چابهار از طریق تقویت راه‌های ترانزیتی است. در همین حال افتتاحیه نشست «موزه‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای بین‌المللی موزه‌ها» نیز در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این مراسم با بیان اینکه چابهار تاریخ و تمدن ریشه‌داری دارد و در طول تاریخ نقش مهمی در تمدن کشور داشته، تاکید کرد: توجه به تاریخ و فرهنگ چابهار در کنار فعالیت‌های اقتصادی در اولویت‌های سازمان منطقه آزاد چابهار است. کردی با اشاره به اینکه آنچه امروز شاهد آن هستیم یک توجه جدید به چابهار در مقیاسی ملی است، ادامه داد: تلاش‌های بسیاری در رابطه با ایفای نقش صنعتی و اقتصادی در منطقه آزاد چابهار صورت گرفت، اما بسیار خوب است که همراه با این حضور و رفت‌وآمدها و توسعه اقتصادی تاریخ و فرهنگ خود را هم به نمایش بگذاریم.