قیمت خودروهای وارداتی در بازار

قیمت رنو تالیسمان در 8 ماه نخست 1402 + نمودار

کدخبر: ۶۲۰۰۸۰
اقتصادنیوز: رنو تالیسمان از سال 2016 در قالب یک سدان سایز متوسط زیبا و جذاب فرانسوی وارد جاده‌های کشورمان شد و پس از آن مدل‌های 2017 و 2018 این خودرو توانست در بازار طرفداران بسیاری را به دست آورد.
قیمت رنو تالیسمان در 8 ماه نخست 1402 + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز؛ با توجه به استایل خاصی که این خودرو از آن بهره می‌برد، از زمان ورود به کشور توانست با استقبال مناسبی از سوی مشتریان ایرانی به ویژه افرادی که در پی یک سدان مدرن غیر کره‌ای بودند، مواجه شد. قطعا نام و نشان برند فرانسوی رنو که یکی از معتبرترین کمپانی‌های خودروساز در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود نیز در استقبال مشتریان از تالیسمان تاثیر بسزایی داشته است.  

رنو تالیسمان در بازارهای بین‌المللی با پیشرانه‌های بسیار متنوعی در اختیار خریداران قرار داده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمونه‌های توربودیزل 1.7 لیتری، 2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی و حتی 2 لیتری دوگانه‌سوز (LPG) اشاره کرد. در بازار کشور ما هم این خودرو با قلب تپنده 1.6 لیتری ۴ سیلندر شناخته می‌شود.  

روند قیمت رنو‌تالیسمان در 8 ماه

رنو تالیسمان هم از زمانی که وارد بازار ایران شده است، قیمت‌های متنوعی را تجربه کرد، بطوریکه از ابتدای اردیبهشت سال جاری تا آذر سال جاری (سه فصل) این خودرو نوسان قیمتی بسیاری داشته است. ارزیابی قیمت این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد این خودرو در اریبهشت سال جاری بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و در این ماه با قیمت 4 میلیارد در بازار قیمت گذاری شد، روندی که با جدی شدن خبر ورود خودروهای وارداتی و شکست طلسم 7 ساله واردات خودرو در مرداد سال جاری تغییر کرد و با این شرایط قیمت این خودرو در مرداد ماه به 3 میلیارد و 100 میلیون رسید و در دو ماه بعد (شهریور و مهر) هم روند کاهش قیمت این خودرو ادامه داشت. اما در آبان و آذر‌ماه و اجرایی نشدن وعده‌های داده شده برای ورود خودروهای جدید شاهد بازگشت رشد قیمت در بازار این خودرو بودیم.  

رنو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی