عوامل گرانی خودرو در بازار از زبان وزیر صمت؛

رشد قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو +جدول

کدخبر: ۵۴۳۳۶۷
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با رشد 2 تا 5 میلیون در بازار عرضه شدند و برخی خودروها هم ثبات قیمت داشتند.
رشد قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روند بازار خودرو در آذر ماه شکل عجیبی داشت به طوریکه بسیاری از خودروها پرطرفدار داخلی به دفعات رشد قیمت را تجربه کردند و در رکوردزنی قیمتی از یکدیگر سبقت گرفتند. به گفته فعالان بازار خودرو نرخ دلار یکی از عوامل اثرگذار در بازار خودرو محسوب می شود و این عامل مهم هم در آذرماه به دفعات شکل افزایشی داشت و موجب شد تا بازار خودرو غیر قابل کنترل شود. در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت که در هفته جاری یک کارت زرد از بهارستان‌نشین‌‌ها به دلیل وضعیت بازار خودرو دریافت کرده است؛در حاشیه جلسه هیئت دولت علاوه بر اینکه قیمت دلار را یکی از متهمان رشد قیمت خودرو در بازار دانست بر این نکته هم تاکید کرد که کاهش قیمت خودرو در گرو ایجاد توازن در عرضه و تقاضاست.

براساس ارزیابی بازار امروز چهار خودرو از محصولات پرطرفدارایران خودور رشد قیمت داشته اند و دو محصول بدون تغییر راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» امروز با  رشد پنج میلیون تومانی در بازار 435 میلیونی شد. اما ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز و با توجه به عرضه «هایما S7پلاس» در بورس کالا شاهد تثیت قیمت آن در بازار بوده ایم. این خودرو در بازار امروز یک میلیارد و 200 میلیون قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در بازار امروز «تارا دنده ای» هم بدون تغییر در بازار عرضه شد و قیمت آن به 558 میلیون تومان رسید. رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز با رشد پنج تا 2 میلیون در بازار قیمت گذاری شد. با این شرایط «دنامعمولی» امروز 542 میلیون تومان در بازار رسید و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 692 میلیون دست به دست شد و رشدی 2 میلیونی را ثبت کرد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» با افزایش 2 میلیونی و 534 میلیون قیمت خورد. 

ایران 30

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی