محمد همتیان شامگاه روز یکشنبه در نشست شماری از فعالان اقتصادی سمنان با سفیر کره جنوبی در اتاق بازرگانی این استان افزود : فراهم سازی بستر همکاری ۲ کشور با سفر سقیر کره جنوبی به استان به توسعه پایدار و استحکام روابط بیشتر منجر می شود و در تقویت تبادل تجاری - اقتصادی موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد : اعزام هیات های تجاری ۲ کشور و عقد قراردادهای همکاری در بخش های متنوع اقتصادی از جمله اهداف ماست.

وی با تاکید بر علاقه مندی استان در برقراری روابط در بخش های مختلف به خصوص صادرات به کره جنوبی، تصریح کرد : برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه های صنعت و کشاورزی می تواند به معرفی ظرفیت های ایران و استان سمنان در این زمینه ها به فعالان اقتصادی کره جنوبی موثر باشد.

همتیان اظهار داشت : صادرات ۲ طرفه و افزایش حجم مبادلات تجاری زمینه را برای گسترش هم افزایی دوجانبه فراهم ساخته و به تحقق اهداف دولت ها برای توسعه رونق اقتصادی می انجامد.

وی تصریح کرد: معرفی رابط اقتصادی از سوی ۲ طرف برای هم افزایی اطلاعات در زمیته هایی که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی می توانند سرمایه گذاری داشته باشند امری ضروری در راستای تبادلات اقتصادی است.

کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی در این دیدار با اشاره به نبود منابع نفتی در کشورش، گفت: ایران دومین تامین کننده نفت کره حنوبی است و اقتصاد و تجارت کره جنوبی وابسته به نفت ایران است.

وی تصریح کرد: ستون اصلی ارتباط ۲ کشور ،صادرات نفت از ایران به کره و خرید کالا توسط ایران است، دو طرف تلاش و همکاری مستمری برای حفظ روابط دارند.

وی ادامه داد: استراتژی دولت کره جنوبی براساس تقویت روابط با همکاری دو کشور با سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی به خصوص صنعت در سطح استان هاست.

وی تصریح کرد : کره تمایل دارد شرکت هایش را برای سرمایه گذاری به ایران بیاورد،به این خاطر بستر مناسب برای مذاکرات و همکاری بیشتر را فراهم می کند.

استان سمنان در زمان حاضر ۸۰ درصد تولید نمک، حدود ۴۵ درصد تولید گچ و بیش از ۹۰ درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.

در این استان بیش از ۷۰۰ هزار نفری یکهزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.