سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان که در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور داشت، در حاشیه این کنفرانس در گفتگو با خبرنگاران، درباره دیدار روز گذشته اش با معاونان وزرای خارجه اینالیا، انگلستان، فرانسه و آلمان درباره یمن عنوان کرد: کنفرانس امنیتی مونیخ در عین حال که فرصت مناسبی برای بیان دیدگاه هاست، فرصت بسیار خوبی برای دیدارهای جانبی نیز فراهم می کند.

وی افزود: در دو روز گذشته ملاقات های دوجانبه را با کشورهای مختلف در حوزه های مختلف از جمله برجام داشتم که گفتگوهای بسیار خوبی از جمله در زمینه انجام شد. گفتگویی هم با معاونان وزرای خارجه این چهار کشور داشتم که به بحث یمن مربوط می شد.  

عراقچی ادامه داد: با توجه به ابعاد بزرگ فاجعه انسانی و میزان حملات ائتلاف به رهبری عربستان و امارات شدت گرفته و فجایع بسیار زیادی آفریده، میزان کشتارها و رنجی که مردم میبرند و بیماری وبا و معضلاتی که وجود دارد ضرورت دارد تلاش مشترکی توسط جامعه بین الملل برای برقراری آتش بس و شکستن محاصره تحمیلی عربستان و ارسال کمک های انسانی صورت گیرد که بدین منظور گفتگوهایی را داشتیم و فکر می کنم گفتگوهای خوبی بود و امیدواریم بتواند در این فضای بسته ای که در خصوص مردم یمن صورت گرفته، گشایشی را حاصل کند.

وی درباره سفرش به لندن نیز گفت: ما با بسیاری از کشورها گفتگوهای دوره ای سیاسی برگزار می کنیم که این گفتگوهای سیاسی ایران و انگلستان قرار است روز چهارشنبه در لندن برگزار شود که از خیلی قبل تنظیم شده بود.و الان لندن میزبان است و در این گفتگوها مسائل دوجانبه، منطقه ای بین المللی و مسائل برجام گفتگو می شود.  

عراقچی همچنین گفت که موضوع سوریه و از جمله عفرین در همه ملاقات ها در کنفرانس مونیخ یکی از موضوعات رایزنی های دوجانبه ایران با طرف های مقابل بوده است.  

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.