خبری که در فضای مجازی و نیز چند شبکه تلویزیونی مبنی بر مفقود شدن چهار دانشجو در منطقه چاه جام شاهرود پخش شده است، صحت ندارد.

در اطلاعیه روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود آمده است: یک اکیپ چهار نفری شامل دو دانشجوی کارشناسی ارشد به‌ اتفاق اساتید راهنمای خود به‌ همراه راننده گروه، از دانشکده علوم زمین دانشگاه صنعتی شاهرود برای کار تحقیق خود در منطقه چاه جام شاهرود برای نمونه‌برداری رفته بوده‌اند که خودروی آن‌ها در نمک‌های منطقه گیر کرده و نتوانسته‌اند جابه‌جا شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این موضوع در ساعت ۱۴:۲۳ توسط رئیس دانشکده علوم زمین داده شد که راهی منطقه موردنظر بودند؛ با توجه به بدی آب و هوا و تاریک‌ شدن هوا و فقط برای جلوگیری از احتمال خطر به هلال‌احمر شاهرود هم اطلاع دادیم که کمک کنند.

در ادامه اطلاعیه روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود چنین عنوان شده است که پس از تماس با استاد راهنمای گروه و دریافت موقعیت جغرافیایی آن‌ها، اطلاعات به هلال‌احمر نیز ارسال شد اما به علت نقطه کور و عدم آنتن‌دهی گوشی تلفن همراه نمی‌توان تماس گرفت ولی در نقطه‌ای در کویر شمال ترود که خودرویشان گیر کرده است، اکیپ دانشگاه به سرپرستی بداقی و اکیپ هلال‌احمر در حال کمک به آن‌ها برای خارج ساختن خودرو از باتلاق نمکی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.