مراسم افتتاحیه نمایشگاه انفرادی عکس‌های کریمی، با عنوان «گُل مردگی» روز جمعه 27 بهمن با حضور هنرمندان، سینماگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به هنر در باغ نگارستان تهران برگزار شد. 

تهمینه میلانی، محمود دولت آبادی، کامبوزیا پرتوی، حبیب رضایی، هوشنگ گلمکانی، سیف الله صمدیان، مجید مطلبی، مهدی کرم پور، محمد فرنود، نادر داوودی، منصور ضابطیان، بزرگمهر حسین پور، محمد على سجادى، احسان لاجوردی، احسان بیگلرى، خسرو دهقان، بابک صحرایی، ساغر مسعودی، پریسا پهلوان، آفرین ساجدى و لیلا ویسمه در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه از آثار کریمی دیدن کردند.

مراسم افتتاحیه با حضور این تهیه کننده و کارگردان سینما ساعت ١٥ شروع شد و تا ساعت ٢٠ ادامه داشت. هفت قطعه عکس با عنوان «گل مردگی» و «سوژه گُل‌ها» در این نمایشگاه عرضه شده است. کریمی روز گذشته در افتتاحیه نمایشگاه حضور داشت و به پرسش‌های بازدیدکنندگان پاسخ داد.

او درباره این نمایشگاه گفت: اتود عکس‌های نمایشگاه «گل مردگی» از سال ٩٤ زده شد و متاثر از دغدغه‌های سال‌های اخیرم و به نوعی بیانگر اتفاقات ناخوشایندی است که در این سال ها برای نسل من اتفاق افتاده است.

کریمی ادامه داد: عکاسی این مجموعه برایم بسیار فراز و نشیب داشت تا به تصویر نهایی برسم. در واقع عکاسی این مجموعه همزمان شد با فقدان عباس کیارستمی که برگزاری این نمایشگاه بسیار تاثیرگذار بود. همزمان اخبار نابسامانی‌های خاورمیانه من را بیشتر با مفهوم نیستی و فقدان درگیر کرد. احساس تک افتادگی و تنهایی در جهانی بی نور و ناامن. همه این ها من را رساند به «گلمردگی».

این نمایشگاه تا ١٥ اسفند در گالری اعتماد برقرار است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.