احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعد از ظهرامروز با رخنه موجی از تراز میانی جو در برخی مناطق غرب، شمال غرب، زاگرس مرکزی و تا اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران افزایش ابر،وزش باد،بارش پراکنده و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: امروز در برخی نقاط استان‌های گیلان،اردبیل و مازندران نیز وزش باد شدید جنوبی تداوم خواهد داشت. از امروز نیز تا حداقل روز پنجشنبه(۵بهمن) با توجه به افزایش میزان سرعت باد در عراق و شمال عربستان،ظهور گرد و خاک و کاهش دید با شدت و ضعف در بخش‌هایی از جنوب غرب وغرب کشور دور از انتظار نیست.

 

به گفته وی فرد (۴بهمن) درغالب مناطق کشور ضمن افزایش دما،جوی نسبتا پایدار حاکم می شود و روز پنج شنبه(۵بهمن) با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در بخش‌هایی از شمال غرب وغرب بتدریج ابرناکی ،بارش برف وباران و وزش باد پیش‌بینی می شود. در روز جمعه (۶بهمن) این موج علاوه بر نیمه شمالی-غربی،استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز را هم فرا می‌گیرد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان اظهارکرد: در روز چهارشنبه (۴بهمن) تهران آسمانی نیمه ابری بتدریج همراه با کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۴ درجه سانتی‌گراد و در روز پنج شنبه (۵بهمن) نیز آسمانی نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و اوایل شب افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۵ سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.