محمدجواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات مربوط به وزارت کشور، نیروی انتظامی، سازمان ثبت احوال، امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان بحران جزو وظایف کمیسیون شوراها است که باید مباحث مرتبط باید مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی به سازمان مدیریت و دولت در سال ۹۷ داریم، گفت: در بودجه وزارت کشور عدم تخصیص به موقع، بحث انتخابات الکترونیک، وجود دارد. ۳۹ سال از انقلاب می‌گذرد. انتخابات متعددی برگزار شده است اما کماکان اشکالاتی وجود دارد که آن هم عمدتا مربوط به شمارش و اخذ رای است و عملا اگر در بخش انتخابات الکترونیکی جلو بیفتیم و کارها را پیش ببریم بسیاری از خطاها اعم از خطای اپراتور اول و مسائل وابسته را می‌توانیم پیشگیری کنیم. البته بخشی از این کار اساسی در وزارت کشور انجام شده، اما تخصیص اعتبار کافی نیست.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به بخش جرایم کمیسیون ماده ۹۹ هم اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۷ جرایم کمیسیون ماده ۹۹ تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد بوده که حذف شده، این بودجه مربوط به ساخت و سازهای حریم شهرهاست اما اکنون که حذف شده چه اتفاقی می‌افتد.

کولیوند همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل فرآیند پیچیده تصمیم گیری در اداره کشور است. دولت باید به هر شکل ممکن سیاستگذاری کند زیرا تصمیم‌گیری‌ها در سیستم اداری بسیار کند و بعضا با دلسردی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث استعلام‌ها با تاخیر داده می‌شود، گفت: مساله دیگر وابسته کردن بندهای بودجه به ردیف‌های تخصیصی است که این تخصیص‌ها مشخص نیست.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: در بودجه سال ۹۶ مصوب  شده که ۹۵۰۰ میلیارد از ماده ۱۰ به بهداشت و درمان داده شود که این کار انجام نشده، ماده ۱۰ هم بر این مبنا است که ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون به صندوق خشکسالی و کشاورزی انجام گیرد که این کار انجام نشده است لذا باید این مسائل به خوبی انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.