خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت کشور ترکیه نوشت، بازداشت این مظنونان در راستای برخورد سراسری با کسانی صورت گرفت که در شبکه‌های اجتماعی، مطالبی را در حمایت از گروه‌های تروریستی منتشر می‌کنند.

دستگیری این افراد پس از آن صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه بر سر این عملیات، اتحاد ملی را خواستار شد و به آنان که به فراخوان‌های برگزاری تظاهرات پاسخ می‌دهند، هشدار داد که باید "بهای سنگینی" را برای این کار بپردازند.

بازداشت‌شدگان به اتهام ایجاد پروپاگاندا برای  یگان‌های مدافع خلق که آنکارا آن را یک گروه تروریستی می‌داند، دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری دوغان نیز گزارش داد، بازرسی‌ها در خصوص ۵۷ تن در حال انجام است. بر اساس گزارش‌ها، این دستگیری‌ها در استانبول و دیاربکر صورت گرفته است.

ترکیه گروه شبه‌نظامی یگان‌های مدافع خلق را نهادی تروریستی و وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌داند؛ جناحی که از سال ۱۹۸۴ با دولت ترکیه مبارزه می‌کند و نه تنها از جانب ترکیه، بلکه از جانب متحدان غربی آنکارا نیز به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

ترکیه به دنبال آن است که یگان‌های مدافع خلق را از منطقه تحت محاصره عفرین در سوریه که در نزدیکی ترکیه قرار دارد، ریشه‌کن کند.

بر اساس گزارش شبکه دولتی تی.آر.تی،  دادستانان در استان وان تحقیقاتی را در خصوص چهار قانونگذار حامی حزب دموکرات خلق‌ها که در شبکه‌های اجتماعی از مردم درخواست کرده بودند تا به خیابان‌ها بیایند، صورت داده است.

به گفته این شبکه دولتی، مسئولان در حال انجام تحقیقات بر روی مطالب منتشر شده از جانب یک قانونگذار دیگر از حزب  دموکرات خلق‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستند.

پلیس ضدشورش ترکیه، اعتراضات در استانبول و دیاربکر را علیه عملیات ارتش ترکیه در سوریه متوقف کرد.

فراخوان این تظاهرات از جانب حزب دموکرات خلق‌ها اعلام شده بود که با چالش‌های قانونی بسیاری روبه‌رو است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.