سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران صبح امروز (دوشنیه ۲ بهمن) در همایش "آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت" در سخنانی اظهار داشت: تاسیس رژیم اشغالگر قدس در منطقه ما در یک تقسیم‌بندی کلی به دو مقطع تقسیم می‌شود، یک دوره قبل و یک دوره هم بعد از انقلاب اسلامی.

وی افزود: هرچه تجاوز و تصرف بوده است مربوط به قبل از انقلاب بوده است ‌و با پیروزی انقلاب اسلامی برخوردهایی که با این رژیم شده، سه دسته است. یک دسته عملیات‌های کلاسیک نظامی که مربوط به قبل از انقلاب اسلامی است که سه کشور بزرگ عرب در سال ۱۹۶۷ در مدت کوتاهی شکست خوردند و زمین آنها تصرف شد که هنوز در اشغال این دولت غیرقانونی است. بعد از این جنگ‌ها با اقدامات روانی که روی بعضی سران عرب داشتند تفکر حل مشکلات با اسراییل از طریق مذاکره را به سران سست عنصر منطقه تحمیل کردند. این هم ‌روش غلطی بود که برخی سران عرب بدون توجه به خواست مردم فلسطین کردند که چیزی جز فضاحت از آن بیرون نیامد.

سردار قاآنی ادامه داد: در این ایام شاهد زمزمه‌هایی برای سازش با اسراییل هستیم البته کسانی که امروز ندای سازش سر می‌دهند از مدت‌ها قبل خبر داریم که برنامه‌ریزی کرده بودند.

جانشین نیروی قدس سپاه با اشاره به شروطی که اسراییل برای مذاکره با کشورهای عربی گذاشته، گفت: یک مرکز مطالعاتی اسرائیل به تازگی این شروط را منتشر کرده است و گفته تصور سناریویی که ارتش سعودی برای دفاع از خود با اسراییل ‌وارد جنگ شود، قابل تحمل نیست و روزگاری که اسراییل بخواهد برای بدست آوردن سرزمین، بهای هنگفت دهد گذشته است. ما دیگر برای کاغذپاره‌هایی که واژه صلح روی آن نوشته شده مذاکره نمی‌کنیم.

جانشین سردار سلیمانی با بیان اینکه پرواز جنگنده‌های اسراییلی در آسمان یمن چه معنایی دارد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مبانی دفاع از فلسطین محکم‌تر شده و این اندیشه به صورت عملیاتی در صحنه بروز پیدا می‌کند و حرکت مبارزان علیه اسراییل بهتر شده و هر روز هم این توان بهتر می‌شود.

وسعت منطقه عملیاتی پنجمین رزمایش «محمد رسول‌الله(ص)»

همچنین میزان نوشت:

امیر حبیب‌الله سیاری با اشاره به پنجمین رزمایش «محمد رسول‌الله(ص)»ویژه نیروی زمینی ارتش - که از صبح امروز آغاز شده است - گفت: وسعت منطقه عملیاتی در این رزمایش، تمامی سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی است. این رزمایش با شرکت نیروهای تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزار می‌شود.

دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش پیام رزمایش محمد رسول الله (ص) ۵ را ارتقای توانمندی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام ماموریت‌های محوله و پیام صلح و دوستی برای کشور‌های منطقه ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند امنیت کامل آب‌های تحت حاکمیت خود و فراتر از آن را تامین کند و هرگونه تردد بویژه انتقال خطوط انرژی را تحت نظر داشته و امنیت پایدار منطقه را به طور کامل حفظ و برقرار سازد.

رزمایش مشترک«محمد رسول الله (ص)» ارتش از امروز (دوشنبه) به مدت ۲ روز در مناطق عملیاتی جنوب، جنوب شرق کشور، سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی برگزار می‌شود.

رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ۵ در ادامه رزمایش‌های برنامه‌ریزی شده سالیانه ارتش برگزار می‌شود. هدف از اجرای این رزمایش ارتقای مهارت و روحیه سلحشوری کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، انتقال تجربیات پیشکسوتان باتجربه به جوانان شرکت کننده در رزمایش، ارزیابی تاکتیک‌های آموزش داده شده، ارزیابی قدرت تحرک، قدرت آتش و هماهنگی بین نیرو‌ها و ارتقای توانمندی طرح‌ریزی برای اجرای رزمایش مشترک و عملیات در هر مقطع زمانی و در نهایت ارتقای توانمندی دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام ماموریت‌های محموله است.

وسعت منطقه عملیات، تمامی سواحل مکران، دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی است. همچنین شرکت نیرو‌های تابعه ارتش شامل نیروی زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی با بهره‌گیری از تجهیزات قابل توجه از ویژگی‌های این رزمایش است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.