اعتراضات به نوشته خبرگزاری یونهاپ امروز دوشنبه برگزار شد و تجمع کنندگان با آتش زدن پرچم ملی و تصویر رهبر کره شمالی، خشم خود را نسبت به حضور این کشور در این رقابت ها نشان دادند.

این گزارش می افزاید در روزهای اخیر پس از توافق دو کره برای حضور کره شمالی در این رقابت ها، دسته بندی های سیاسی مبنی بر موافق و مخالف حضور کره شمالی در رقابت های المپیک زمستانی در کره جنوبی تشکیل شده است.

فعالان و تندروهایی از حزب میهن پرست راستگرای کره جنوبی موسوم به پاتریوتس امروز در مقابل ایستگاه راه آهن پایتخت دست به اعتراض زدند جایی که شماری از مقام های کره شمالی برای گفت و گو با طرف کره ای با قطار وارد شدند.

میهن پرستان تندرو این حزب، شعارهایی علیه کره شمالی و مسئولان کشورشان سر دادند و گفتند که المپیک زمستانی به المپیک &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; تبدیل شده است.

در این اعتراضات آنها همچنین یک پرچم دیگر را گفته می شود پرچم وحدت دو کره است به آتش کشیدند.

خبرگزاری کره جنوبی گزارش کرده است ماموران پلیس در محل حضور یافته و اقدام به خاموش کردن آتش کرده اند.

بر اساس گزارش های رسمی کره جنوبی، هیاتی مرکب از ۲۲ ورزشکار کره شمالی در چهار رشته ورزشی المپیک در ماه آینده میلادی شرکت می کنند و دو کشور، رژه مشترک در مراسم افتتاحیه برگزار می کنند.

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از ۹ تا ۲۵ فوریه (۲۰ بهمن تا ۶ اسفند ۹۶) و دوازدهمین دوره رقابت های پارا المپیک زمستانی هم از ۹ تا ۱۸ مارس (۱۵ اسفند تا ۲۷ اسفند ۹۶) در شهر &#۳۹;پیونگ چانگ&#۳۹; کره جنوبی برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.