به گزارش رادیو بین المللی چین، &#۳۹;رِن گوکیانگ&#۳۹; سخنگوی وزارت دفاع چین امروز یکشنبه در واکنش به راهبرد دفاع ملی &#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; رییس جمهور آمریکا که روز جمعه علنی شد، با انتشار بیانیه ای آورده است: در این راهبرد، چین و روسیه به عنوان تهدیدهایی برای نظام بین الملل آورده شده اند و می گوید که مقابله با این دو کشور، بالاترین اولویت است.

رن در این بیانیه گفته است این راهبرد سرشار از تصریح های غیر واقعی بر مبنای بازی «مجموع صفر» و رویارویی است.

وی در این بیانیه می گوید چین به دنبال گسترش نظامی یا نفوذ جهانی نیست و همواره صلح را در جهان پیاده کرده است.

وی مصرانه از ایالات متحده خواسته است دفاع ملی چین و توسعه نظامی این کشور را با بی طرفی ببیند.

در همین حال، سخنگوی سفارت چین در آمریکا نیز گفت: چین توجه دارد که «گزارش راهبرد دفاع ملی» آمریکا حاوی نکاتی درباره چین است امیدواریم آمریکا گرایش جهان و خواست مردم را مراعات کند و به جهان امروز و روابط خود با چین عینی و منطقی نگاه کند.

این سخنگو گفت صلح و پیشرفت جهان امروز موضوع اصلی زمان و آرزوی مشترک جامعه بشری است اگر کسانی همواره بر تفکر جنگ سرد و مبارزه در «نقطۀ صفر صلح» پافشاری کنند، مسلم است دیدگاه آنها درباره جهان پر از رقابت و تقابل خواهد بود.

وی افزود: چین سازنده صلح جهانی، شریک توسعه جهان و پاسدار نظم بین المللی است ما همواره در راه توسعه صلح آمیز گام بر می داریم و به طور تزلزل ناپذیر راهبرد درهای باز و برد -برد را اجرا می کنیم. 

او گفت: ما فعالانه در صدد توسعه روابط مشارکتی جهان و نه استیلاجویی هستیم ما با پایبندی بر دیدگاه مدیریت جهانی مبنی بر مشورت، همکاری در ساخت و بهره مندی مشترک برای برقراری روابط بین المللی جدید و جامعه بشری با سرنوشت مشترک تلاش کرده ایم.

سخنگوی سفارت چین در آمریکا در پایان آورده است: فعالیت های اقتصادی و دیپلماتیک چین در مناطق مختلف جهان مورد استقبال عمومی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

در راهبرد دفاع ملی &#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; رییس جمهور آمریکا که روز جمعه منتشر شد چین و روسیه به عنوان تهدیدهایی برای نظام بین الملل معرفی شده اند که مقابله با آنها، بالاترین اولویت امریکا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.