در این تماس تلفنی، مقام مذکور دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه در منطقه عفرین را تجمع گروه‌های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروه‌ها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد.

وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است.

او همچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات به عمل آمده در مذاکرات سه جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مذاکره تلفنی اظهار داشت: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیند و ترکیه باید تصریح کند که چشم‌داشتی به خاک سوریه ندارد، در ضمن اینگونه اقدامات نباید موجب سوء استفاده دشمنان ملت سوریه و دشمنان جهان اسلام گردد و به ویژه نبایستی آمریکا و متحدین آمریکا از این شرایط برای اهداف زیاده‌طلبانه خود در سوریه سوء استفاده نمایند.

سرلشکر باقری در ادامه تاکید کرد: این اقدامات نظامی نباید به مذاکرات سیاسی سه جانبه و مذاکرات آستانه که تاکنون موفقیت‌هایی را کسب نموده است، لطمه وارد نماید.

در ضمن مشکل و خطر دیگر ضرورت جلوگیری از آسیب احتمالی به مردم روستاها و شهرهای سوریه در منطقه عملیاتی است که باید به آن توجه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.