اکسپرس گزارش داد، اظهارات کریس اوگدن، کارشناس امنیتی آسیایی در شرایطی مطرح می‌شود که دو کره توافق کردند در المپیک‌های زمستانی تحت لوای یک پرچم متحد رژه بروند و این راهی برای کاهش تنش‌ها باشد.

اوگدن به دیلی استار آنلاین گفت: آنها مستقیما جدا نمی‌شوند اما شدیدا هدف نگهبانی و نظارت قرار می‌گیرند. گمان می‌کنم آنها مامورانی به همراه خواهند داشت که با آنها باشد و به آنها بگوید که با چه کسی صحبت کنند و یا صحبت نکنند و به آنها هشدار بدهند که اگر آنها با فرد اشتباهی حرف بزنند، چه می‌شود.

این کارشناس افزود: فکر می‌کنم زمانی که آنها به خانه‌ برگردند مجبور شوند درباره آنچه اتفاق افتاده و علت آن توضیح دهند. گمان می‌کنم آنها تحت نظارت شدیدی قرار بگیرند اما فکر می‌کنم آنها از مجازات‌ها اطلاع داشته باشند و همین آنها را از اقدام اشتباه باز می‌دارد. گمان نکنم ورزشکاران کره‌شمالی با کره‌جنوبی و یا کشورهای رقیب تبانی کنند.

المپیک زمستانی تا ۲۵ فوریه ادامه دارد و کره‌شمالی همچنین در نظر دارد گروهی متشکل از ۳۰۰ تن برای تشویق ورزشکارانش اعزام کند. شنبه گزارش شد کره‌شمالی ۲۲ ورزشکار برای سه حوزه ورزشی و پنج رشته به بازی‌های ماه آتی اعزام می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.