نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی واشنگتن‌پست و ای‌بی‌سی‌نیوز، نشان می‌دهد که دیدگاه مثبت آمریکایی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور به بهترین وضعیت طی دو دهه اخیر رسیده است، این درحالی است که میزان تأیید عملکرد ترامپ از سوی آمریکایی‌ها با کاهشی دوباره به رکوردی تاریخی رسیده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، این تفاوت آشکار بین ادراک شهروندان آمریکایی از وضعیت اقتصادی و ارزیابی آن‌ها از عملکرد رئیس جمهوری ادامه همان روندی است از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ آغاز شده است؛ اینکه اقدامات و رفتار رئیس جمهوری موجب مناقشات سیاسی می‌شود، در حالی که اقتصاد در حال رشد است، نرخ بیکاری پایین و بازار سهام نیز در حال رشد است.

این تضاد از یک سو دموکرات‌ها را بر آن داشته است تا در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره تلاش کنند با تمرکز بر رفتار شخص ترامپ پیروز رقابت‌ها شده و کنترل مجلس نمایندگان و سنا را به دست آورند؛ از سوی دیگر نیز جمهوری‌خواهان تلاش دارند با بهره‌گیری از ادراک موجود از وضعیت اقتصادی نزد رأی‌دهندگان، آرای آن‌ها را کسب کنند.

در این نظرسنجی ۵۸ درصد تمامی آمریکایی‌ها نمره مثبتی به وضعیت اقتصادی داده‌اند. که بیشترین میزان طی ۱۷ سال گذشته و ۷ درصد بیش از یکسال پیش (زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ) است. با این حال، میزان تأیید عملکرد ترامپ در قیاس با رؤسای جمهوری پیشین این کشور به پایین‌ترین حد خود طی تاریخ آمریکا رسیده است. در حال حاضر ۳۶ درصد آمریکایی عملکرد ترامپ را تأیید می‌کند و ۵۸ درصد تأیید نمی‌کنند، مسئله‌ای که طی چند ماهه اخیر تغییر اندکی یافته است. همچنین ۴۹ درصد آمریکایی‌ها قویا عملکرد ترامپ را تأیید نمی‌کنند که حدودا دو برابر کسانی است (۲۴ درصد) که عملکرد ترامپ را قویا تأیید می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.