آناتولی گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پیام ملک محمد ششم، پادشاه مراکش درباره تصمیم دولت آمریکا درباره قدس نوشت، با او در مورد اهمیت قدس برای پیروان ادیان‌ یهودی، مسیحی و اسلامی و تمایل به دستیابی به توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین هم‌عقیده است.


پنج دسامبر پادشاه مراکش طی پیامی به ترامپ نوشت، تصمیم به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر اشغالی کشورها و ملت‌های عربی اسلامی را به شدت نگران کرده است.

ترامپ در پاسخ به این پیام تاکید کرد، دستیابی به توافق دائمی صلح میان اسرائیل و فلسطین از خواسته‌های اوست و در صورت مشارکت دو طرف از راهکار تشکیل دو کشور حمایت می‌کند.

وی در پیام خود نوشت، قدس همانطور که هست، باید به عنوانی مکانی برای یهودیان جهت انجام شعائر دینی‌شان در دیوار ندبه (براق)، برای مسیحیان در مکان مخصوص خود (مسیری که مسیح (ع) در قدس آنجا را طی کرده) و برای مسلمانان در مسجد الاقصی باقی بماند.

در پیام ترامپ این گونه آمده است،‌ حد و مرزهای مشخص برای حاکمیت اسرائیل بر قدس بخشی از مذاکرات درباره وضعیت نهایی است و آمریکا هیچ موضعی در قبال این حد و مرزها نمی‌گیرد.

یک روز پس از پیام پادشاه مراکش به ترامپ، او ششم دسامبر تمامی قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد و دستور داد سفارت واشنگتن از تل‌آویو به این شهر اشغالی منتقل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.