احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار داشت: هنوز به شکل نهایی در مورد انجام این دیدار تصمیم‌گیری نشده اما محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ماه آتی برای سفر به مسکو دعوت شده است، اگر پیشنهاد انجام هرگونه دیداری در این سفر مطرح شود، به شکل جدی آن را بررسی خواهیم کرد. ترجیح می‌دهیم که دوستان روس برای کنفرانس بین‌المللی صلح دعوت کنند.

مجدلانی با اشاره به مخالفت نتانیاهو با حضور در دیداری مشابه در مسکو در حدود دو سال قبل، موافقت وی با حضور در این دیدار را بعید دانست.

این عضو کمیته ساف به اظهارات اخیر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی عباس برای دیدار با نتانیاهو در روسیه نیز اشاره کرد و گفت: دعوت روسیه برای این دیدار دوبار تکرار شد و محمود عباس با اصل این پیشنهاد موافقت کرد اما نتانیاهو از دیدار مستقیم با عباس فرار می‌کرد.

وی افزود: نتانیاهو پیشنهادی برای ارائه ندارد، او تنها به دنبال حمایت آمریکاست تا پوشش سیاسی برای ادامه اشغالگری‌ها و شهرک‌سازی‌هایش فراهم کند. اکنون شرایط دشوارتر از گذشته است و حتی اگر باز هم از نتانیاهو برای این دیدار دعوت شود، پاسخ او همان است؛ او با این دیدار موافقت نمی‌کند و از آن می‌گریزد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.