حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در این دیدار، روابط ایران و شیلی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تهران و سانتیاگو ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارند که باید از آنها برای توسعه و تقویت روابط و همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی استفاده کنیم.

دکتر روحانی تشویق بخش های خصوصی و فعالان اقتصادی برای توسعه همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک و تسهیل در روابط بانکی دو کشور را در توسعه مناسبات مهم دانست و افزود: امروز بواسطه برجام و رفع تحریم‌ها فضای مناسبی برای گسترش بیش از پیش روابط تهران – سانتیاگو فراهم شده که امیدوارم در آینده با بهره‌گیری از آن شاهد توسعه و تحول در مناسبات فی مابین باشیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما خواهان صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم و خشونت در جهان هستیم و معتقدیم همه کشورها باید در این راستا با هم همکاری و مشارکت کنند.

دکتر روحانی عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی در جهان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: امروز رقابت تسلیحاتی در جهان و تهدید کشورها نگرانی‌هایی را برای همه کشورها و ملت های جهان به دنبال دارد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ایران و شیلی می توانند همکاری ها و رایزنی های مثبتی در زمینه صلح و امنیت و توسعه جهانی داشته باشند.

«ایگناسیو یانوس» سفیر جدید شیلی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان، با اشاره به روابط خوب ایران و شیلی و ظرفیت های فراوان موجود در دوکشور برای توسعه و تقویت مناسبات فی‌ما بین، بر ضرورت رفع موانع بانکی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد و خواستار حضور بخش خصوصی شیلی در بازار های سرمایه گذاری ایران شد.

سفیر جدید شیلی اظهار داشت: تقویت صلح و امنیت جهانی و گسترش همکاری های بین المللی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار برای شیلی حائز اهمیت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.