گاردین گزارش داد، دولت انگلیس و آمریکا دیدار دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و ترزا می، نخست وزیر انگلیس را تایید کردند. به نظر می‌رسد که تمرکز گفت‌وگوها طی این دیدار بر مسائلی همچون کره شمالی و سوریه باشند.

نشست انجمن اقتصادی جهانی از سه‌شنبه تا جمعه هفته جاری در سوییس برگزار خواهد شد و رهبران و سیاستمداران دنیای تجارت در آن حضور خواهند داشت.

ترامپ نخستین رییس جمهور آمریکا است که از سال ۲۰۰۰ و پس از بیل کلینتون، رییس جمهور سابق آمریکا، شخصا در نشست این انجمن شرکت می‌کند.

دیدار می و ترامپ پس از آن صورت می‌گیرد که رییس جمهور آمریکا برنامه سفر خود به انگلیس برای گشایش سفارتخانه جدید آمریکا در لندن را لغو کرد. پیش‌بینی می‌شد که این بازدید، اعتراضات گسترده‌ای را علیه ترامپ در انگلیس برانگیزد.

دیدارهای اخیر می و ترامپ در نشست ژنو هفت، نشست گروه بیست و نیز در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته که طی آن دو طرف در خصوص بحران سوریه، مبارزه علیه داعش و تهدید از جانب کره شمالی بحث و گفت‌وگو کردند.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: رییس جمهور به دنبال برگزاری نشستی دوجانبه در هفته آتی با نخست وزیر انگلیس در شهر داووس برای تقویت بیش از پیش روابط ویژه آمریکا و انگلیس است. جزییات دیگر برنامه رییس جمهور در داووس، طی چند روز اعلام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.