حسینعلی امیری گفت: یکی از کارهای مهم دولت تدبیر و امید در زمینه رفع بیکاری، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر برخوردار است که این برنامه اخیرا در چارچوب مجوزی که در مورد برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی تصویب شده، اجرایی شده است.

وی افزود: در این چارچوب ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و مرزی مورد تاکید قرار گرفته و استان زنجان نیز از جمله استان هایی است که از اعتبارات مصوب در این مجور برخوردار می شود و باید ظرفیت سازی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی اظهارداشت: شهرستان خدابنده از جمله مناطق استان زنجان است که ساکنان بخش های روستایی آن بیشتر از جمعیت شهرنشین است و این ظرفیت خوبی برای اشتغال زایی و تولید محسوب می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نگاه دولت به روستا، نگاه به قاعده نظام سکونت است.

دکتر امیری با اشاره به تقویت امید و روحیه وحدت و همدلی در کشور تاکید کرد: ناامید کردن مردم طبیعتا حرکت در مسیر دشمن است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از استاندار، مدیران بانک ها و سایر مسئولان استان خواست که جذب اعتبارات تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی را در دستور کار قرار دهند.

دکتر امیری اظهارداشت: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور نیز که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، موضوع ایجاد اشتغال و فقر زدایی در راس برنامه های متعدد دولت برای توسعه بخش های مختلف کشور قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور روز جمعه برای سخنرانی در یادواره شهدای شهرستان خدابنده و دیدار و گفت و گو با مردم  به استان زنجان سفر کرده بود. در این سفر یک روزه تعداد زیادی از مردم منطقه ضمن دیدار و گفت و گو با معاون رئیس جمهور مسائل و درخواست هایشان را مطرح کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.