روسیا الیوم گزارش داد  ، دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۱۸ درباره وضعیت حقوق بشر در بیش از ۹۰ کشور اعلام کرد: براساس اسناد موثق ائتلاف عربستان در یمن ۸۷ حمله غیرقانونی انجام داده که به کشته شدن حدود ۱۰۰۰ غیرنظامی منجر شده است.

در این گزارش آمده است: بیش از ۱۲ فعال عربستانی به اتهامات نامعلوم به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیزشان محکوم شده‌اند و با حکم حبس طولانی مواجه هستند.

سارا لیا واتسن، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر گفت: چهره محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به عنوان یک اصلاح‌گر که برای اصلاحات، اموال زیادی را خرج کرده است از فاجعه انسانی در یمن و تعداد فعالان و مخالفان سیاسی که به اتهامات دروغین بازداشت کرده، تأثیر زیادی پذیرفته است و این اقدامات چهره او را به عنوان اصلاح‌گر خدشه‌دار کرده‌اند.

وی افزود: اصلاحات اندکی که درباره حقوق زنان صورت گرفته به معنای سرپوش گذاشتن بر نقض‌های روشمند حقوق بشر در عربستان نیست.

محمد بن سلمان بعد از اینکه به سمت ولیعهدی رسید طرحی را با عنوان چشم‌انداز ۲۰۳۰ با هدف متنوع کردن اقتصاد عربستان و اجرای تغییرات اجتماعی به راه انداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.