گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا روز پنجشنبه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درخواست کردند تماس های نظامی با کره شمالی را از سر گیرد تا از این طریق از بروز هر گونه سوء تفاهمی که می تواند منجر به جنگ هسته ای شود جلوگیری کند.

در نامه ای که به امضای ۳۳ نماینده کنگره آمریکا رسیده، آمده است :«کره شمالی تنها کشور هسته ای جهان است که ما با آن تبادل اطلاعات نظامی نداریم». در این نامه آمده است دولت ترامپ باید این نوع از تبادل اطلاعات را در اولویت قرار دهد تا از این طریق به سمت دوری از مناقشه با کره شمالی حرکت کرد.

نمایندگان کنگره آمریکا تصریح کردند اگر کره شمالی حاضر به مشارکت در این نوع تبادلات نشود، آمریکا می تواند به دنبال برقراری تماس های نظامی از طریق یک میانجی باشد. آنها همچنین خواستار اجتناب از اقداماتی شدند که باعث وقفه و بی نتیجه ماندن گفتگوها می شود.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در پی برگزاری دومین نشست گروه رایزنی و راهبردی آمریکا-کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن متعهد به بکارگیری همه توانایی های نظامی برای جلوگیری از اقدامات خصمانه احتمالی پیونگ یانگ است. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، دو طرف توافق کردند در آینده نزدیک نشست دیگری برگزار کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.