به گزارش واس، الجمیلی روز گذشته (چهارشنبه) در راس یک هیات دولتی و در سفری رسمی وارد عربستان شد تا با سران این کشور درباره همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری در چارچوب شورای هماهنگی دو کشور گفت و گو کنند. 

الجمیلی که ریاست طرف عراقی در شورای هماهنگی سعودی - عراقی را بر عهده دارد، در کاخ «الیمامه» ریاض مورد استقبال ملک سلمان قرار گرفت. دو طرف در این دیدار بر روابط دو جانبه و تاکید بر اهمیت شورای هماهنگی سعودی- عراقی در راستای توسعه و تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف میان دو کشور، تاکید کردند. 

«سامی رؤوف الاعرجی» رئیس هیات سرمایه گذاری عراق، «کاظم محمد العقابی» رئیس هیات گذرگاه های مرزی و «عادل کریم احمد» سرپرست وزارت صنعت عراق نیز وزیر برنامه ریزی کشورشان را در این سفر، همراهی می کردند.

عربستان و عراق ماه اکتبر (مهر و آبان) سال گذشته (۲۰۱۷)، شورای هماهنگی مشترکی در زمینه های همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری تشکیل دادند. 

الجمیلی در بیانیه ای هدف از سفر خود به عربستان را مذاکره درباره گسترش مناسبات تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری عنوان کرد.

مناسبات بغداد - ریاض، علاوه بر امضای چند یادداشت تفاهم میان دو کشور، در ماه های اخیر پس از چند دهه تنش و اختلاف بر سر حمله نظام سابق عراق به کویت در دهه ۹۰ میلادی، بهبود یافته است.

در همین راستا «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در ژوئن (خرداد / تیر) گذشته برای نخستین بار پس از تصدی پست نخست وزیر، به عربستان سفر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.