حسینعلی امیری پیش از ظهر امروز پس از پایان نشست هیات دولت درخصوص آخرین وضعیت لایحه قانون خدمات کشوری گفت: یکی از مهمترین قوانین کشور در دهه اخیر که بسیار مورد پیگیری بود، قانون خدمات کشوری است.

امروز رئیس‌جمهور لایحه دائمی کردن قانون خدمات کشوری را امضا کرد

وی با بیان اینکه این قانون در سال ۸۶ به صورت آزمایشی تصویب شد، اظهار داشت: در یک دهه گذشته ایرادات و اشکالات این قانون مشخص شده است. نمایندگان در دولت‌ها و ادوار گذشته گذشته، به صورت مرتب پیگیر این موضوع بودند که دولت لایحه دائمی کردن قانون خدمات کشوری را ارائه کند. در دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم، نمایندگان پیگیر ارائه قانون دائمی کردن خدمات کشوری بودند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در اواخر دولت یازدهم و در چند ماه گذشته سازمان امور اداری و استخدامی اقدامات کارشناسی خوبی درخصوص این لایحه انجام داد، تصریح کرد: امروز رئیس‌جمهور لایحه دائمی کردن قانون خدمات کشوری را امضا کردند و دبیر محترم هیات دولت نیز این قانون را به من دادند تا تقدیم مجلس شورای اسلامی بکنم.

قانون آزمایشی خدمات کشوری برای دائمی شدن امروز تقدیم مجلس می‌شود

امیری با بیان اینکه قانون آزمایشی خدمات کشوری برای دائمی شدن امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: تا قبل از این مسئله، قوانین متعددی در حوزه خدمات کشوری داشته باشیم که موجب شده بود برداشت‌های متعدد و متفاوتی از قوانین به عمل آید و در نتیحه حقوق و مزایای کارمندان دولت در دستگاه‌های دولت به خاطر آن تفاوت برداشت‌ها متفاوت بود و همین مسئله موجب حجم قابل توجهی از شکایات کارمندان دولت از بخش‌های اجرایی در دیوان عدالت اداری تشکیل شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.