سیروس کیان ارثی در نشست خبری کمیته رسیدگی به حادثه نفت‌کش سانچی درباره بیمه نفت‌کش سانچی اظهار داشت: ۷۰ درصد بیمه کشتی را شرکت لویدز نروژ برعهده دارد و ۳۰ درصد آن نیز از سوی دو شرکت بیمه داخلی انجام شده است. بیمه شخص ثالث نیز شامل صدمات جانی و آلودگی محیط زیست یا حداکثر پوشش بیمه‌ای از سوی شرکت Steam ship انجام شده است و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه همکاری چینی‌ها در امدادرسانی به خدمه کشتی سانچی و انتقاداتی که در این باره مطرح است، عنوان کرد: ما عقد اخوت با چینی‌ها نبستیم که بخواهیم از آنها دفاع کنیم. اما شاهد بودیم که آنها تمام امکانات لازم را برای عملیات امدادرسانی به کار بردند و تلاش خود را در این زمینه انجام دادند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تاکید کرد: امکانات و تجهیزات آنها هم بسیار خوب بود؛ به گونه‌ای که ما نیز باید تلاش کنیم همین امکانات را در بنادر کشور فراهم کنیم.

کیان‌ارثی تصریح کرد: در رابطه با مسیری که سانچی حرکت می‌کرد، ماهانه چهار فروند نفتکش از نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران با همین ظرفیت به سمت کره‌جنوبی تردد می‌کنند.

وی متذکر شد: لازم به توضیح است نیم ساعت قبل از حادثه فرماندهی کشتی زمان برگشت خود را به عسلویه به مرکز فرماندهی در تهران اعلام کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.