طیبه سیاوشی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هویت ملی و توجه به وجهه ایرانی و اسلامی آن از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: بی توجهی به این مساله می‌تواند جامعه را با شکاف‌های متعددی روبه‌رو کند بنابراین باید به آن توجه بیشتری کنیم و به این سوال‌ها پاسخ دهیم که چه باید کرد که انسجام ملی تقویت شود و کشور با شرایط دو قطبی مواجه نشود؟

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه ما در سال‌های اخیر دچار کسری سرمایه اجتماعی شده است. اعتماد عمومی به دلیل فسادهای انجام شده، لکه دار شده و بی اعتمادی در حال گسترش است. جامعه‌ای که امید و اعتماد خود را از دست بدهد دچار فروپاشی می‌شود بنابراین کسری سرمایه اجتماعی نیاز به درمان دارد. دولت و مجلس باید به اصلاح رویه‌های غیرشفاف کمک کنند تا اعتماد مردم بیشتر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه هستند در حالی که نیمی از حقوق جامعه به آنها تعلق ندارد، گفت: زنان باید برای اعاده حقوق خود بیشتر از مردان تلاش کنند. اعتماد و حاکمیت به زنان هم‌پایه اعتماد به مردان نیست. امروز زنان دنبال امنیت، استقلال، عدالت و آزادی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنان موانعی برای مشارکت زنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید نمایندگان با گفت‌وگو با دولت، مراجع عظام، مراکز آکادمیک به دنبال اصلاح قوانین در حوزه سن ازدواج و طلاق و دیه باشیم، تصویب قوانینی مثل منع خشونت به نفع امنیت و آزادی زنان یک گام جدی است که می‌تواند حقوق زنان را در جامعه تضمین کند امیدواریم دولت دوازدهم هرچه سریع‌تر این لایحه را به مجلس ارائه کند. توسعه پایدار با اندیشه‌های تک جنسیتی محقق نمی‌شود.

سیاوشی در ادامه خاطرنشان کرد: جوانان احساس می‌کنند در معرض بی‌عدالتی هستند. اعتراضات آنها پیچیده نیست و اگر مسوولان اراده داشته باشند می‌توانند مطالبات آنها را برآورده کنند. جوانان شفافیت، پاسخگویی، احترام به حقوق خود، محدود نکردن آزادی و اشتغال می‌خواهند.

به گفته وی، کشور در موضوع ورزش نیز دچار آسیب‌های متعددی است و زیرساخت‌های کافی برای آن فراهم نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.