احمد شجاعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا این لحظه هیچکدام از پیکر های جانباختگان حادثه کشتی سانچی به ایران ارجاع داده نشده است .

وی ادامه داد: شاید چین از ما بخواهد که برای شناسایی این پیکر ها نمونه آزمایش ژنتیک خانواده های جانباختگان به چین ارسال شود .

وی تاکید کرد: اگر این پیکر ها که باید از طریق آزمایش ژنتیک و تطبیق آن با نمونه ژنتیک خانواده ها شناسایی شوند به ایران تحویل داده شود در ایران شناسایی می شوند و در غیر این صورت در چین شناسایی و تعیین هویت خواهند شد.

شجاعی گفت: از خانوداه های این جانباختگان آزمایش ژنتیک گرفته شده است و در حال تکمیل این آزمایش هستیم.

وی در پاسخ به اینکه به طور معمولی هرجا که حادثه باشد معاینات اولیه برای شناسایی هویت جانباختگان همان جا صورت می‌گیرد،اعلام کرد: از آنجایی که مشخص است پیکر های پیدا شده مربوط به ایران است می بایست تحویل ما داده شود ،اما در این مورد هنوز جوابی دریافت نکرده ایم .

در پی حادثه آتش سوزی نفتکش ایرانی در آب‌های چین و یافتن جسد سه تن از خدمه این کشتی، سازمان پزشکی قانونی کشور با هماهنگی سازمان بنادر و کشتیرانی از روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه کار اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده خدمه کشتی را آغاز کرد.

شتی نفتکش سانچی غرق شد

نفتکش سانچی که از شنبه گذشته به دلیل برخورد یک کشتی فله بر چینی - هنگ کنگی به نام کریستال در دریای شرقی چین دچار حادثه شده بود، پیش غرق شد.

کارشناسان چینی و همچنین مسئولان کمیته بحران شانگهای اعلام کردند تمام سرنشینان و خدمه این کشتی در همان ساعت نخست حادثه جان باخته اند.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از ۳۲ سرنشین آن شامل ۳۰ نفر ایرانی و ۲ تن بنگلادشی به استثنا سه تن که پیکرشان کشف شد، خبری نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.