آسوشیتدپرس گزارش داد، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در اظهارنظری اعلام کرد که مقام‌های کلیسای کاتولیک ممکن است مرتکب جنایات از روی تنفر شده باشند.

وی از دادستان کل کشور و دادگاه عالی ونزوئلا خواست تا به طور کامل این مساله را مورد بررسی قرار دهند.

دولت کاراکاس مدت‌هاست که با مخالفان ونزوئلایی درگیر است و آنها را مقصر اصلی بحران اقتصادی و سیاسی کشور می‌داند.

مادورو مستقیما نامی از کشیش‌هایی که آنها را متهم به نقد از دولت کرده است، نبرده اما روزنامه "ال‌ناسیونال" نوشت: مادورو اخیرا گفته بود ویکتور هوگو باسابه، اسقف سان‌فیلیپ دعا کرده که ونزوئلا از طاعون فساد رهایی یابد.

این روزنامه همچنین نوشته است: آنتونیو لوپز کاستیو در مراسم عشا ربانی به مردم گفته بود که ونزوئلا باید از فساد در امان بماند.

روز دوشنبه همچنین مقام‌های ونزوئلایی پنج عضو یک گروه تروریستی مرتبط با خلبان هلی‌کوپتر این کشور را که مخالف دولت کاراکاس است دستگیر کردند.

در جریان عملیات پلیس و مقام‌های امنیتی علاوه بر دستگیری این پنج "تروریست" چند شبه‌نظامی دیگر نیز کشته شدند. این عملیات در منطقه خارج از کاراکاس که فقیرنشین است، صورت گرفت.

اسکار پرز، خلبان هلی‌کوپتر ونزوئلایی با صورتی خونین در چند ویدئوی اینستاگرامی برای مردم پیغام گذاشت و گفت که نیروهای امنیتی با نارنجک انداز به وی و نیروهایش شلیک و آنها را محاصره کردند.

پرز، خلبان سابق پلیس در ژوئن ۲۰۱۷ با یک هلی‌کوپتر سرقتی اقدام به تیراندازی و پرتاب نارنجک به ساختمان‌های دولتی کرد و به یک واحد گارد ملی در دسامبر همان سال حمله کرد تا سلاح بدزدد.

دولت مادورو وی را "تروریستی" متعصب و افراطی خواند و برای چندین ماه به دنبال وی بود.

برخی از منتقدان مادورو این مساله را مطرح کردند که آیا حملات صورت گرفته از سوی این خلبان سابق پلیس برای توجیه سرکوب‌های بعدی علیه مخالفان و در تبانی با دولت بوده است یا خیر.

روز دوشنبه مقام‌های امنیتی و پلیس ونزوئلا رد پرز را در منطقه‌ای فقیرنشین در حومه کاراکاس زدند.

هنوز مشخص نیست که آیا این فرد در جریان عملیات نیروهای امنیتی ونزوئلا کشته یا دستگیر شده باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.