به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ ادعاهای استیو هیلتون، استراتژیست نخست وزیر سابق انگلیس در حالی مطرح می‌شود که دیوید کامرون و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در دوران خود رابطه‌ای بسیار صمیمی داشتند و به نظر می‌رسد هدف از این اظهارات نشان دادن روی دیگری از سکه روابط آنها باشد.

استیو هیلتون با انتقاد از اوباما گفت، او گمان می‌کرد از تمام افراد حاضر در یک اتاق "باهوش‌تر" است. او مدعی شد که رئیس سابقش کامرون از حس خودپسندی رهبر سابق کاخ سفید آزرده می‌شد.

هیلتون در زمان ورود کامرون به دفتر نخست‌وزیری به عنوان مشاور مشغول به کار شد اما بعدا به خاطر شغل همسرش که مدیر ارتباطی بود، راهی آمریکا شد. او در ادامه انتقادهایش گفت: رئیس سابق من، دیوید کامرون گمان می‌کرد اوباما یکی از خودشیفته‌ترین و خودپسندترین افرادی بوده که او تا آن زمان دیده بود.

او افزود: اوباما هرگز به حرف کسی گوش نمی‌کرد، همواره گمان می‌کرد که از هر کارشناسی باهوش‌تر است و به هر نشستی به چشم فرصتی برای نصیحت دیگران نگاه می‌کرد. این امر به فجایع جهانی واقعی از جمله در سوریه و ظهور داعش منجر شد.

با این حال سخنگوی نخست‌وزیر پیشین انگلیس فورا این ادعاها را بی‌اساس دانسته و تاکید کرد این دیدگاه‌های دیوید کامرون نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.