آسوشیتدپرس گزارش داد، درمیان کسانی که هدف اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند می‌توان به "رادولف مارکو تورس"، ژنرال بازنشسته ونزئلایی که اکنون فرماندار ایالت "آراگوآ" است و "فرانسیسکو رنگل گومز"، یک ژنرال دیگر بازنشسته و فرماندار سابق ایالت "بولیوار" اشاره کرد.

آسوشیتدپرس سال گذشته میلادی مدارک و شواهدی منتشر کرد که از دست داشتن مارکو تورس، وزیر سابق غذای ونزوئلا که یکی از چهره‌های دخیل در واردات ساختگی غذا بود، پرده برداشت.

افراد دیگری که هدف تحریم‌ها قرار گرفتند "فابیو زاوارسه پابون"، از ژنرال‌های گارد ملی بولیواری و "جرالدو ایزکوئیردو تورس"، از ژنرال‌های ارتش ونزوئلا هستند که  تورس سمت‌های ارشد دیگری هم دارد. نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا بسیاری از مقام‌های ارتش ونزوئلا را به سمت‌های عالی دولتی گمارده است.

در بیانیه استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا آمده است: رئیس‌جمهور مادورو و حلقه داخلی او همچنان منافع خودشان را بالاتر از منافع مردم ونزوئلا می‌دانند. این اقدام بر اراده آمریکا برای مسوول دانستن مادورو و سایر افراد دخیل در فساد در ونزوئلا تاکید می‌کند. هر نوع دارایی این افراد تحت اختیارات قضایی آمریکا اکنون بلوکه شده است. آمریکایی‌ها از داد و ستد با آنها ممنوع هستند.

در مقابل خورخه آرئازا، وزیر خارجه ونزوئلا جمعه این حرکت را مورد انتقاد قرار داد و در پیامی توئیتری نوشت: نیروهای مسلح ونزوئلا هرگز مطیع هیچ قدرت خارجی‌ نمی‌شود. ما خواستار احترام به مردم و نهادهای ونزوئلایی هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.