المنار گزارش داد، رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که پنتاگون حدود ۱۸ میلیون دلار را در چارچوب کمک‌های نظامی-امنیتی به مراکش اختصاص داده و قرار است که این حمایت مالی به تقویت توانایی‌های نیروهای دولتی مراکش مانند تجهیزات ترابری و خودروهای نظامی، سلاح و همچنین نظارت بر آموزش نیروهای مراکش برای برخورد با تهدیدات تروریستی و مبارزه با داعش اختصاص داده شود.

این حمایت مالی که رباط به دست آورده در مقایسه با کمک‌های مالی آمریکا به کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی کمتر است. آمریکا سالانه به اردن ۱۳۸ میلیون دلار، لبنان ۱۲۰میلیون دلار، تونس ۳۱ میلیون دلار و به عمان ۱۲ میلیون دلار کمک کرده است.

رسانه‌های آمریکایی همچنین اعلام کردند که کمک‌های مالی پنتاگون به کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه جهت اقداماتی از قبیل "تحقیق درباره معیارهای حقوق بشر به ویژه در راستای برخورد با نیروهای تروریستی داعش و نیز تهدیدات مرزی  این کشورها" به کار گرفته می‌شود.

وزرات دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که ارتش مراکش موشک‌های "هوابه هوا" در قرارداد با شرکت "ریتون" آمریکا به دست خواهد آورد.

پنتاگون اعلام کرد که این موشک‌های پیشرفته در کارخانه‌های این شرکت در ایالت "آریزونا" تولید خواهد شد و شرکت مذکور لوازم یدکی و تجهیزات ویژه این موشک‌ها را نیز برای مراکش تامین خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.