حمیده عباسعلی دارنده مدال نقره جهان در خصوص اغتشاشات اخیر با اشاره به ضرورت منصفانه بودن نقد گفت: انتقاد و بیان نظرها به معنای اشتباه دانستن نیست بلکه بیشتر می‌توان از آن به عنوان جستجو برای راهکارهای سازنده تعبیر کرد. مردم نیازمند درک مسئولان و دولتمردان در این مساله هستند و راه مردم از اغتشاش‌گران جدا است.

او در ادامه گفت: من یک بانوی ورزشکارم که نسبت به میهنم عشق و علاقه وافری دارم. علاوه بر ورزش، سایر مسائل کشور نیز برای من دارای اهمیت فراوان است.

ملی‌پوش کاراته بانوان و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی کره جنوبی با تاکید بر آزادی بیان در خصوص نا آرامی‌های مشاهده شده گفت: در منشور حقوق شهروندی به حق آزادی و امنیت شهروندی و حق مشارکت در تعیین سرنوشت پرداخته شده است و هر شهروندی حق دارد انتقادهای سازنده خود را امور کشور بر پایه عدالت و انصاف مطرح کرده و به گوش مسئولان برساند.

وی خاطر نشان کرد: نحوه بیان مسائل هم‌سنگ خود آن مساله مهم است. مردم باید با بهترین روش حرف خود را به گوش مسئولان برسانند. بدگمانی و بدبینی پرده‌ای است که میان ما و دستیابی به اهداف‌مان فاصله می‌اندازد. مردم باید با اجتناب از این مسائل و بهره‌مندی از فضای مناسبی که دولت ایجاد کرده است، نیازها و انتقادهای خود را بیان کنند.

وی در پایان با اعلام این که بارها به عنوان سفیر ایران در پهنه‌های بین المللی به عنوان یک بانوی ورزشکار مسلمان حضور داشته و شرایط سایر کشورها را نیز از نزدیک مشاهده کرده است گفت: به لطف قانون و دموکراسی در کشور ما آزادی بیان و اندیشه وجود دارد و مردم ما باید برای بیان نظرات خود بهترین روش و منطقی‌ترین راه را برگزینند.

هادی نوروزی دارنده مدال طلای المپیک هم ضمن محکومیت بر هم زدن آرامش کشور از هر طریقی، گفت: مردم برای این مملکت و نگه داشتن آن خون و جوان داده‌اند و ریاضت بسیار کشیده‌اند. وی با بیان این که اکثر مردم از وضعیت معیشت گله دارند، اظهار داشت: مردم ما با آبرو و خون دل تا این لحظه کشور را نگه داشته‌اند اما این دلیل رضایت از زندگی و وضعیت اقتصادی نیست. مسئولان از اول انقلاب برای بهبود شرایط تلاش کرده‌اند که باید این تلاش دو چندان شود.

نوروزی اعتراض به وضعیت معیشتی را حق همه مردم دانست و تاکید کرد: اما اعتراض راه خود را دارد و اغتشاش را بر نمی‌تابد. راه این سوءاستفاده کنندگان از مردم ما جدا است.

قهرمان کشتی جهان مبارزه با اشرافی گری، فساد اقتصادی و توجه دوچندان در بازرسی‌های مالی را تنها راه دست‌یابی کشور به مدینه فاضله عنوان و خاطر نشان کرد: مدیران ما در همه دوران‌ها برای این مهم تلاش کرده‌اند که لازم بوده اما کافی نبوده است و باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

نوروزی در پایان ملت ایران را ملتی پر افتخار دانست و گفت: روزهای نا آرام را در همه دوران‌ها پشت سر گذاشته‌ایم و تنها وحدت مردم باقی مانده است که مسئولان نظام باید با تکیه بر این وحدت در جهت مرتفع کردن مشکلات آن‌ها گام بردارند.

همچنین سیامند رحمان گفت: آشوب‌های خیابانی امنیت و آرامش را از مردم می‌گیرد و آسیب جدی به فضای شهرها می‌زند. درخواست‌ها و مطالبات بر حق مردم باید در کمال آرامش مطرح شود و پاسخ مناسبی هم به آنها داده شود. ما هر گز در طول تاریخ از آرامش ضرر نکرده‌ایم.

وی افزود: آسیب به اموال عمومی و آشوب‌های خیابانی چه حاصلی جز احساس نا امنی در بین عموم مردم دارد؟ قطعا به دور از خشونت تمام مشکلات قابل حل است و این خشونت و آسیب‌ها خواسته مردم نیست بلکه عده‌ای قصد سوء‌استفاده دارند که نباید به آنها اجازه داد فضای مطالبات بر حق مردمی را به انحراف بکشند.

حسن رحیمی، کشتی‌گیر المپیکی ایران و دارنده مدال برنز المپیک ریو نیز در خصوص اتفاقات اخیر در کشور و نا آرامی‌هایی که در بعضی از شهرها اتفاق افتاد صحبت کرد. رحیمی با اشاره به بی نظمی‌هایی که در این چند روز کشور را فرا گرفته بود گفت: یکسری از مردم در شرایط بد اقتصادی زندگی خود را می‌گذرانند و کشور با مشکلات اقتصادی همراه است. باید مسئولان نظام فکر اساسی به حال مردم کنند و به فکر مشکلات آنها باشند چون مردم سرمایه اصلی این نظام هستند. برخی اعتراضات به حق است ولی شیوه اعتراض و مطالبه حقوق آنها درست نیست.

وی در ادامه افزود: نباید جامعه را به آشوب بکشانیم و هرج و مرج ایجاد کنیم بلکه باید خواسته‌ها از طریق منطقی به مسئولان گفته شود و دولتمردان ما نیز فکر جدی برای حل مشکلات مردم کنند. این که بخواهیم مغازه و ماشین آتش بزنیم و اموال عمومی را تخریب کنیم مشکلی حل نمی‌شود. مسئولان باید با چاره‌اندیشی و ایجاد بستر مناسب فکری به حال مردمی کنند که از لحاظ اقتصادی در رنج به سر می‌برند. من حرف دل مردم را می‌زنم چون مردم درد دل خودشان را با قهرمانان می‌کنند و می‌خواهند صدای آنها به گوش مسئولان برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.