به گزارشاورشلیم پست، مایکل اوون، سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا در ادعایی عجیب گفت که اوباما از تظاهرات ۸۸ در ایران حمایت نکرده است.

این در حالی است که باراک اوباما و مقامات دولت او در جریان اغتشاشات ۸۸ به طور مدام حمایت علنی و غیرعلنی را انجام می‌دادند. همچنین دولت اوباما شش سال پس از ۸۸ با ایران به توافق هسته‌ای دست یافت.

اوون که آن زمان سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بود، مدعی شد که اوباما تصمیم گرفت تا از تظاهرات ۸۸ ایران حمایت نکند چرا که در سال ۱۹۵۳ سازمان سیا به برکناری محمد مصدق نخست‌وزیر ملی‌گرای ایران کمک کرد و اینکه اوباما تلاش می‌کرد به مردم ایران بفهماند که او به حاکمیت آنها احترام می‌گذارد. او به مقامات اسرائیلی گفته بود که خود معترضان ایرانی خواستار دخالت آمریکا نیستند.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور کشورمان در واکنش به حمایت اخیر ترامپ از ناآرامی‌ها در ایران گفت که دشمنان انقلاب شاد شده‌اند، ترامپ که تا دیروز مردم ایران را تروریست می‌خواند اکنون با مردم ایران همدردی می‌کند.

هم‌چنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین اظهار کرد: دشمنی آمریکا و به‌ویژه دونالد ترامپ با ایران در این مرحله دشمنی غیرقابل تصوری نیست و دلایل این مساله کاملا برای ما روشن است. در واقع آمریکا هرچه در منطقه خاورمیانه کاشته بود به شکل کامل از دست داد و به قول خودشان بیش از دو تریلیون دلار هزینه کردند اما امروز شما ببینید افغانستان، عراق، سوریه و لبنان چه وضعی دارند و هم‌پیمانان آمریکا در چه وضعی به سر می‌برند. پس طبیعی است که با ما دشمنی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.