رضا اردکانیان شب گذشته در مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲ بم گفت: امروز وظیفه دارم از جانب دکتر روحانی رییس جمهور و هیئت وزیران یاد و خاطره جان‌باختنگان را گرامی بدارم.

وزیر نیرو اضافه کرد: امروزه در جهان سعی بر این است که با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها نوین، به سازگاری با طبیعت دست پیدا کنند تا بتوانند خسارات ناشی از حوادث طبیعی همچون زلزله، سیل و .. را کاهش دهند.

وی با بیان این مطلب که زلزله یعنی تکان و این تکان نیازمند هوشمندی است، اظهار کرد: ایران یک کشور خشک و نیمه خشک است لذا باید در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشیم و امیدواریم با مدیریت منابع آب و همکاری دستگاه های مسئول، دیگر از آب به عنوان یک موضوع بحرانی عنوان نکنیم.

اردکانیان اظهار کرد: زلزله یک واقعه دایمی است، لذا باید با واقعیت زلزله کنار بیایم، به گونه ای که بر این موضوع فایق بیایم و این امر با تفکر و استفاده از راهکارهای علمی و تخصصی محقق خواهد شد.

وی با اعلام این خبر که برنامه ایمن سازی در دستور کار دولت دوازدهم است، بیان کرد: ایمن سازی تاسیسات آب و برق در سراسر کشور و آماده بودن دستگاه های تحت امر وزارت نیرو را برای زمان اضطراری در پیش خواهیم گرفت ضمن آنکه وزارت نیرو برنامه های دقیق و جدی خود را در این زمینه دنبال می کند.

اردکانیان با تاکید برآنکه اعتقادی به جنگ آب نداریم، زیرا به ظرفیت ها و شعور مردم آگاه هستیم و در این مضوع نیز تردیدی نداریم، اظهار کرد: باید به سمت بهره‌وری بیشتر از آب در نقاط کم آب کشور و استان کرمان حرکت کنیم تا بتوانیم زندگی موجود خود را حفظ کنیم ضمن آنکه ما نیز در وزارت نیرو اولویت خود را تامین آب شرب سالم می دانیم و معتقدیم با چنین حرکتی، توسعه ما یک توسعه پایداری خواهد بود.

وزیر نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو به همه طرح های تامین و تولید آب توجه جدی دارد و این توجه ما برای نقاط خشک و کم آب بیشتر خواهد بود، اما باید شیوه های درست در مصرف آب را بدانیم زیرا طرح هایی که با هزینه های سنگین اجرا می شود باید به فواید ارزشمندی منجر شود.

وی به لزوم توجه ویژه در چگونگی مصرف آب تاکید کرد و افزود: در استان کرمان در زمینه جلب بخش خصوصی برای تولید انرژی اقدامات خوبی صورت گرفته است که بعضا برخی از آنها در سفر رییس جمهور افتتاح خواهند شد.

اردکانیان با بیان این مطلب که خورشید و باد از جمله ظرفیت های طبیعی استان کرمان هستند، اظهار کرد: هوشیاری و همدلی که مسئولین استان کرمان زبانزد کشور است و اگر این همدلی حفظ شود، کرمان آینده درخشانی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های مسئولین بم را به جد دنبال می کنیم، اظهار کرد: تامین آب مطمئن و سالم شرب از اولویت های وزارت خانه است و سعی می کنیم طرح انتقال آب به بم و بروات به زودی به بهره برداری برسانیم تا بتوانند مردم این منطقه آب شرب خود را از این سد تامین کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.