اسپوتنیک گزارش داد، میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهور سابق گرجستان و فرماندار سابق منطقه اودیسه اوکراین در این نامه گفت: اگر پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین به صورت داوطلبانه استعفا دهد می‌توانند از تخفیف مجازات و عفو برخودار شود.

ساکاشویلی همچنین دولت پوروشنکو را به انجام اقدامات تحریک آمیز در نزدیکی کاخ اکتبر کی‌یف که مرکز هنرهای نمایشی است متهم کرد.

این سیاستمدار گفت: به خودتان و به مردم اقرار کنید که شما و نمایندگانتان نمی‌توانید و نمی‌خواهید اوکراین را در مسیری بهتر تغییر دهید. استعفای داوطلبانه شما آخرین فرصت برای غلبه بر این بحران سیاسی است.

طرفداران ساکاشویلی روز یکشنبه وارد کاخ اکتبر شده و با نیروهای گارد ملی در داخل این ساختمان درگیر شدند. ساکاشویلی شخصا از این معترضان خواست تا ساختمان را ترک کرده و تاکید کرد که از اقدام آنها برای هجوم به این ساختمان حمایت نمی‌کند.

وی مدعی شد که اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای مجری قانون اوکراین باعث به وجود آمدن این درگیری‌ها شده است.

ساکاشویلی در ماه اکتبر برنامه خود برای نجات اوکراین در عرض ۷۰ روز را ارائه کرد که شامل استیضاح پوروشنکو،‌ تصویب قوانین مختلف از جمله لایحه‌ای درخصوص اولیگارشی، قوانین مربوط به انتخابات پارلمانی و اصلاحات متعدد در زمینه‌های مالیات، گمرک و خدمات درمانی می‌باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.